To proto, že v tuto dobu přijíždí vlak se zhruba třiceti školáky do netolické základní školy. V tu dobu tam ale denně stojí hlídka obvodních policistů z Netolic, kteří stejně jako v jiných městech Prachaticka dbají na jejich bezpečné přecházení. „Od nového roku se nestalo, že by u přechodu ráno nebyli,“ potvrdil Deníku vedoucí netolického obvodního oddělení Jindra Vodrážka. A ke kolizním situacím tam nedochází. Navíc policisté tam budou hlídkovat stejně i když se změní značky a maximální povolená rychlost.

Redaktoři Deníku strávili u zastávky s tužkou v ruce přesně hodinu. Čas příjezdu na místo byl 10 hodin12 minut. Během jediné hodiny jsme hlídali, zda dochází ke kolizním situacím poblíž frekventovaného přechodu pro chodce a počítali kolik aut projede po obchvatu města Netolice. Součty jsou: Od Českých Budějovic přijelo 99 osobních a 20 nákladních aut. Od Prachatic pak 96 osobních a 28 nákladních vozidel. Z Netolic směrem do Českých Budějovic vyjelo 14 a na Prachatice pak 2 osobní auta. Od Českých Budějovic vjeli do města 2 a od Prachatic pak 3 vozidla a jeden skútr. Za hodinu se objevili tři cyklisté. Jeden využil přechodu, jeden chodníku a jeden samotné vozovky. Za hodinu přešli přes přechod 2 chodci, oba od Netolic k vlakové zastávce. Tužku jsme odložili přesněv 11.12 hodin.

Jak plynuly minuty

Prvních pár minut jsme ale museli vyčkat, silnice byla totiž prázdná a neblížilo se ani kolo. První auto přijíždí ve směru od Českých Budějovic a čas? 10 hodin 15 minut. Následuje zhruba patnáct vteřin, kdy se auta míjejí v obou směrech. V tu chvíli by si musel chodec na přechodu napočítat do patnácti a má dalších minimálně patnáct vteřin na to, aby bezpečně a normální chůzí přes zebru přešel. Jenže on žádný chodec pro dalších patnáct minut nepřichází.
První se totiž objevil až v 10.31 hodin a to od Netolic a přechází k vlakové zastávce, měl asi štěstí ani se nemusel zastavit. Ještě než došel k první bílé čáře stačil se několikrát rozhlédnout na obě strany a bez zastavení se pustil po zebře, jíž úspěšně zdolal a první auto mu projíždí za zády ve chvíli, kdy už je třetí krok od přechodu. V 10.32 hodin se od Českých Budějovic na vozovce objevuje traktor, který hned za přechodem dva šoféři objíždějí, ale v klidu a bez toho aby ohrozili nebo omezili protijedoucí vozidla.
Na vlakovém nádraží se dal šest minut po půl jedenácté do pohybu osobní vagon, zřejmě ale bez pasažérů. Z žádného směru se totiž neobjevila ani postava. Vlak z nádraží odjel přesně v 10.38 hodin.

O minutu později přichází k přechodu pro chodce slečna s velkým psem na vodítku, počkala než přejelo nákladní auto a bez komplikací se dostává na druhou stranu vozovky. V 10.48 hodin rozptýlilo pozornost redaktorů osobní auto, jež přijelo od Českých Budějovic a zastavilo u zastávky. Že by zapomenutý pasažér vlaku. Smůla. Je to jen cizinec, který si odbočku vybral jako vhodné místo k prozkoumání mapy. V 10.51 hodin se na námi zvoleném úseku vyskytl první cyklista. Sjíždí z chodníku souběžného s vozovkou a pokračuje směrem na Prachatice. O dvě minuty později našel cizinec v mapě to správné místo a vydává se dál svou cestou. Výjezd z odbočky mu rozhodně kolony bezohledných řidičů nekomplikují. Pouští červené osobní a bílé nákladní auto a odjíždí směrem na Prachatice. V jedenáct se opět opět na zastávce zastavil vagon vlaku, ale ani tentokrát od nádraží nikdo k přechodu nevychází. Šest minut po jedenácté pak k zastávce míří bílá dodávka. Žena za jejím volantem však jen využila možnosti otočit se a vrací se zpět na České Budějovice. V 11.11 hodin se objevuje už třetí traktor a zase brzdí provoz. Za ním se tvoří nebezpečně dlouhá kolona. (Asi tak to bude vypadat ve chvíli, kdy na obchvatu dojde ke snížení rychlosti, pozn. Aut.) Poslední, koho na vozovce ve středu potkáváme je starší paní, která přijíždí na kole od Českých Budějovic a z hlavní silnice odbočuje do uzavřené části obce. Z jejího pohledu tedy vlevo, a zase měla štěstí, nemusela ani zabrzdit, aby dala přednost případným protijedoucím vozidlům.

Vozidel po netolickém obchvatu jezdí dost, ale ve středu nedošloani v jednom případěk žádným krizovým okamžikům. „Jsou tací, co tu projedou jako blázni a neváhají předjíždět i na plné čáře. Ale těm omezení rychlosti na padesát vadit nebude. Já osobně si myslím, že v tak dlouhém úseku snížit rychlost je hloupost. Možná by stálo za to něco vymyslet tam u toho přechodu u nádraží,“ nechal se slyšet jeden z obyvatelů Netolic, který má situaci u Netolic denně jako na dlani. „Víte co, myslím, že nejhorší jsou motorkáři, a těm nějaká značka v rychlosti nezabrání,“ uzavřel s tím, abychom si jeho jméno nechali jen pro potřeby redakce.