Ale další pohyb chodců je samozřejmě vyšší, neboť vlakem do města přijíždějí také zaměstnanci různých firem,“ zdůvodnil ředitel Základní školy Netolice a zároveň místostarosta města Karel Pižl, jenž vidí omezení rychlosti jako jediné možné řešení stávající situace. „Postavit semafor nám tady nikdo nedovolí,“ dodal s tím, že přejít obchvat je téměř nadlidský výkon. Vlaků ale podle jízdního řádu přijíždí zhruba šest denně, a první před sedmou ráno.
Vedoucí obvodního oddělení netolické policie Jindra Vodrážka ale denně vysílá k přechodu u vlakového nádraží hlídku. „Kolegové dozorují u přechodu od tři čtvrtě na sedm do osmi. Jsem tu od nového roku a zatím se nestalo, že by ráno u přechodu nestáli,“ konstatoval Vodrážka s tím, že rozhodně souhlasí s argumenty kolegů z dopravní policie a také on je proti rychlostnímu omezení. „Častěji tam ale hlídka policie už být nemůže, jsou tam téměř pořád, a to na základě požadavků tamní samosprávy,“ upřesnil ještě vedoucí Dopravního inspektorátu v Prachaticích Martin Grožaj.
Věra Švehlová z oddělení silničního hospodářství odboru komunálních služeb a dopravy prachatického Městského úřadu ještě včera žádost netolických zastupitelů na stole podle svého vyjádření neměla. Do této chvíle se uskutečnila pouze jednání se zástupci radnice a firmy, jež zpracovává projektovou dokumentaci. „Momentálně záleží na tom, jak bude žádost o stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích formulována a zdůvodněna,“ řekla včera Švehlová pro Prachatický deník.
Vedoucí referátu dopravy a silničního hospodářství Jihočeského krajského úřadu Jiří Klása její slova pouze potvrdil a upřesnil, že součástí žádosti by mělo být vyjádření vlastníka komunikace a dopravní policie.