Zastupitelé ale schválili zvýšení poplatku, a to od 1. června. Jednorázová povolenka bude stát 100 korun (namísto 20), taxíky si zaplatí 2000 korun měsíčně.

Proti tomu se na zasedání ohradila obyvatelka vnitřního města Milada Filipová. „Když se mi rozbije pračka, půjdu na městskou, kde zaplatím místo dvaceti 100 korun, aby mi opravář přijel opravit něco, co nutně potřebuji k životu?“
„Myslím, že občané bydlící v centru by neměli mít větší zatížení než lidé, kteří tam nebydlí,“ navrhla Milada Filipová. „Jen nám život ještě více ztížíte. Chcete vrátit běžný život do centra a toto opatření jde zcela proti tomu. My, trvalí obyvatelé, bychom platit neměli vůbec nic.“

Místostarosta Josef Hermann (KDE-ČSL) odvětil, že to bere jako další podnět, ale není si jistý, jestli je ze zákona vůbec možné to rozlišit. „Dozorový orgán, tj. ministerstva vnitra, nám podobné návrhy shazuje ze stolu s tím, že nemůžeme mít různé ceny pro různé subjekty,“ vysvětlil. „Ale možná se nám podaří najít nějakou cestu typu podpory bydlení v centru města.“

Český Krumlov plánuje, že už v květnu pro auta zavře pěší zónu.
Český Krumlov plánuje, že už v květnu pro auta zavře pěší zónu

Zastupitel Jan Vozábal (nezař.) upozornil na to, že do zóny vjíždí až 50 procent lidí bez povolení a že zdražením budou postiženi jen ti, co dodržují pravidla. „Zcela postrádám opatření proti těm, kteří do města vjíždí nelegálně. Chápal bych to, kdyby byl policista na každém vjezdu a nelegálně vjíždějící auta by pokutoval. Přijde mi to, že postihujeme jen ty, kdo pravidla dodržují.“

Velitel městské policie Jan Šítal na to konto zastupitelům vysvětlil, že 40 % těch, co vjíždějí do zóny bez povolenky, jsou ubytovaní. „Ti by správně měli zastavit na parkovišti, dojít si do ubytovacího zařízení pro červené povolení k vjezdu, vrátit se na parkoviště a vjet s povolením. My jim to chceme usnadnit a přistoupili jsme k jiné strategii: ubytované pouštíme na voucher v telefonu.“

Město počítá s tím, že do roka a půl by zavedlo systém zajížděcích sloupků řízených digitálně. „Nyní nás čeká pět měsíců do zavedení omezení a budeme rádi za všechny podněty, nějak se s nimi popereme. Tohle je první návrh a snad najdeme cestu, jak všechno zorganizovat, než zavedeme sloupky.“ Místostarosta zároveň opakovaně zdůraznil, že poplatek za vjezd je regulativní záležitost. „Slouží k tomu, aby do zóny nikdo nejezdil. Cíl je jednoznačný a nemění se: výrazně zmírnit pohyb aut v centru, což má být ku prospěchu lidí, kteří mají v pěší zóně chodit.“