„V důsledku toho jsme museli úplně změnit systém služeb dopravních policistů. Zatímco do konce loňského roku jsme jezdili i k rozbitým zrcátkům, v současné době mohou být policisté více v terénu a mohu říci, že se nezastaví. Slouží ve dvanáctihodinových intervalech tak, aby byl hlídkami pokrytý celý region, a jsou především v přímém výkonu služby, tedy na silnicích,“ řekl vedoucí prachatického dopravního inspektorátu Martin Grožaj.
„Pravdu má, kamkoli se člověk podívá, hned potká policajta, to dříve nebývalo,“ potvrzuje řidič kamionu, který chtěl zůstat v anonymitě.
To, že je v terénu více policistů, potvrzují statistiky. Od ledna do 9. března loňského roku totiž policisté zadrželi šest řidičů pod vlivem alkoholu. Ve stejném období letošního roku se z tohoto prohřešku zodpovídá dvaadvacet šoférů. „Podobné je to také s drogami. Za celý loňský rok jsme měli deset řidičů pod vlivem drog, za první dva měsíce letošního roku už máme tři, a to nejen v Prachaticích,“ upřesnil a dodal, že namátkové kontroly se vyplácí, jen za první dva měsíce roku zjistili policisté na pět stovek přestupků a přibylo i trestných činů v dopravě. Navíc hlídky policistů jsou smíšené, což znamená, že na běžných kontrolách lze potkat jak specialistu ze skupiny dopravních nehod, tak i policistu ze služby silničního dohledu. „Osvědčilo se nám to, nejen, že policisté získávají nové zkušenosti, jsou kratší i dojezdové časy k nehodám. Hlídka nejede z kanceláře, ale přímo z terénu,“ ujistil šéf dopravních policistů s tím, že v terénu se v současné době střídá jedenadvacet lidí.