Tři velké cisterny pro pivovar Samson v Českých Budějovicích putovaly včera od hraničního přechodu ve Strážném po silnicích Prachaticka do Netolic.


Nadměrný náklad se z hranic pohnul krátce po šesté hodině ráno s optimistickým předpokladem, že do Netolic, kde měla kolona zůstat stát do půlnoci před odjezdem do cílové stanice v Českých Budějovicích, dorazí po čtyřech hodinách jízdy.


Jenomže přepravu zkomplikovalo hned několik věcí na trase. Nadměrný náklad totiž nebylo možné převážet od hranic směrem na Vimperk. Objemné cisterny, zejména ta největší ze tří převážených, by neprojely pod železničním mostem pod Kubovou Hutí. Proto bylo nutné zvolit trasu přes Volary, Zbytiny, Ktiš, Březovík, Lhenice, Hrbov do Netolic.


Na trase dlouhé sedmdesát kilometrů čekaly na přepravce problémy s nízkými větvemi a prověšenými dráty, což znamenalo zdržení především mezi Křišťanovem, Markovem a Ktiší. Právě zde se kolona lidově řečeno zasekla, když při podjíždění telefonních drátů mezi dvěma domy uvízl návěs na silniční hraně před vjezdem na náves. „Nechte nám to tady, rozřízne se to na dvě půlky a budeme mít krásný nerezový bazén," žertovali přihlížející, zatímco doprovodu asi moc do smíchu nebylo. Tou dobou už totiž měli všichni odpočívat v Netolicích.

Zdroj: Štěpán Jaroš


„Jeďte za tím autem, na Prachatice se to dá projet skrz tu čtvrť nahoře," radil řidičům jeden z policistů, kteří nadměrný náklad po celou dobu doprovázeli. A vzápětí nepotěšil doprovod nadměrného nákladu, když jim oznámil, že jinudy, než úzkou ulicí, se projet nedá. Nakonec nezbylo, než sundat okapy a i tak to bylo o omítku. Kolona opustila Lhenice po třech hodinách krátce po druhé hodině odpolední. Do Netolic vjela kolona před půl pátou odpoledne.