Pokud ano, můžete požádat svůj penzijní fond o jednorázové vyplacení peněz z penzijního spoření. Ale pozor, není to až tak jednoduché. Nedávno to Prachatickému deníku popsal  jeden z klientů Penzijního fondu České pojišťovny Vítek Fišer z Prachatic. Na své peníze  čeká od chvíle sedmý měsíc.


Pan Fišer sice nastoupil do důchodu v srpnu roku 2008. Ale i přesto dál ukládal pár stovek. Teprve na konci loňského října požádal na přepážce České pojišťovny v Prachaticích o jednorázové vyrovnání z konta starobní a výsluhové penze. „Bylo to přesně 26. října. Paní mě upozornila, že mi od následujícího měsíce poběží dvouměsíční výpovědní lhůta. S tím jsem samozřejmě souhlasil," uvedl. Další tři měsíce mělo trvat samotné zpracování žádosti a vyplacení jeho uspořených financí. Výpověď s žádostí o výplatu peněz podal pan Fišer podle pravidel. Ještě minulý týden ale penzijní fond naspořené peníze na účet Fišerových neodeslal.


A ani nemohl. Nikdo totiž pana Fišera neupozornil, že jednorázové vyrovnání se vyplácí nejpozději do konce kalendářního čtvrtletí následujícího po měsíci, za který byl zaplacen poslední příspěvek účastníka. Poslední částku pan Fišer uhradil v lednu, výplata peněz ho čeká v červnu 2012, což Deníku vysvětlil včera odpoledne mluvčí Penzijního fondu České pojišťovny Petr Brousil.