„Musíme rozlišovat dopravní nehody nahlášené a nenahlášené. Řidiči totiž dnes mají povinnost hlásit pouze událost, při které byl zraněn člověk nebo je škoda vyšší než sto tisíc korun," konstatoval Radek Polata a podotkl, že proto může informovat pouze o dopravních nehodách nahlášených. A tou je pouze ta čtvrteční.

Po osmnácté hodině se na vozovce před Novou Hospodou setkaly dva protijedoucí nákladní automobily. Na úzké silnici oba řidiči zpomalili, aby se vozidla mohla vyhnout. Při tomto manévru ale jedno vozidlo najelo na nezpevněnou krajnici vozovky, která se  utrhla. Nákladní automobil se následně převrátil do stoky. Při tom stačil ještě poničit dopravní značení. „Srážku vozidel jsme vyloučili. Policisté provedli u dotyčného řidiče dechovou zkoušku na přítomnost alkoholu, její výsledek byl negativní. Řidič nebyl zraněn, takže hlídka následně pouze počítala odhadované škody," informoval dále dopravní policista Radek Polata.

Podle něho nemusí být hodnocení škod přesné, protože bylo odhadováno pouze pro účely policie. „Na tahači jsme odhadli škody zhruba za padesát tisíc korun, na návěsu devadesát tisíc. A poškozený byl také náklad, jehož hodnotu jsme odhadli na šedesát tisíc korun. Celkově tedy škody za dvě stě tisíc korun na vozidle a pět tisíc korun za zničenou dopravní značku upozorňující v těch místech na nebezpečí smyku," přiblížil částku Radek Polata.
O tom, že drobných srážek se na objízdné trase odehrálo rozhodně více, svědčí podle Martina Grožaje z prachatického střediska Správy a údržby silnic množství uražených zrcátek a dalších dílů automobilů, které se v současnosti v okolí vozovky za Netolicemi silničáři nacházejí. Na mnoha místech je také poškozená krajnice.

„Nejvíce poškozená místa budeme opravovat v následujících dnech," konstatoval Martin Grožaj s tím, že po zkušenostech s touto objízdnou trasou bude v budoucnu při schvalování jiných objízdných tras v podobných podmínkách požadovat v rámci schvalovacího řízení větší omezení pro řidiče. „Podle mého názoru by byla trasa bezpečná, kdyby řidiči dodržovali všechna pravidla. A vhodné by možná bylo i snížení povolené rychlosti," uvažoval Martin Grožaj.
Ředitel prachatického střediska Správy a údržby silnic  Jiří Růžička následně upozornil, že vybrat jinou objízdnou trasu nebylo v podstatě možné. „Svou kapacitou samozřejmě vozovce druhé třídy 145 nemohla tato objízdná trasa konkurovat. Ale už to, že se zde odehrála jediná vážnější nehoda, svědčí o tom, že mnoho řidičů na tuto situaci reagovali bezpečnou a ohleduplnou jízdou," uzavřel Jiří Růžička.