Vyrostlo totiž u koleje, kde vlak snad nikdy nestaví. Nicméně již za měsíc by mělo být všechno jinak a právě ono nástupiště bude hrát důležitou roli v drážní strategii.

„Vlaky se díky těmto úpravám budou nově křížit ve stanici Bohumilice v Čechách a v Lenoře. Tím se na minimum zkrátí dvacetiminutové čekání ve Vimperku. Ve Strakonicích bude vlak přímo navazovat na rychlíky od Českých Budějovic a z Plzně a na druhé straně ve Volarech pak na spoje směrem k Novému Údolí či ke Kájovu,“ vysvětlil, proč došlo k poměrně finančně náročným úpravám lenorského kolejiště, Pavel Kosmata z českobudějovického Krajského centra Českých drah.

Navíc nebude nutné dopodrobna studovat jízdní řád a zapisovat si časy odjezdů či přestupů.
„Ve Strakonicích vystoupíte, tam bude již připraven vlak na Volary a vzhledem k tomu, že bude vyjíždět přesně každé dvě hodiny, nebude zas tak těžké si časy zapamatovat. Stejně tomu bude ve směru na Blatnou a následně pak na Prahu,“ doplnil další informace Pavel Kosmata.

Lenorské nádraží by pak v budoucnu mělo být důležitým dopravním uzlem, kde by na sebe navazovaly autobusové spoje s vlakovými, což uvítají především návštěvníci Šumavy využívající letní tak zvané Zelené linky.

Spokojení jsou s úpravami na lenorském nádraží také obyvatelé obce. „Dráhy odstranily nepotřebnou budovu skladu a opravili i budovu nástupiště. Už jsem je chtěla kontaktovat, jak budou tímhle majetkem nakládat, protože to byla ostuda. Předběhly mě a nádraží najednou pěkně prokouklo a prostor vypadá o mnoho lépe a důstojněji,“ řekla v úterý pro Deník starostka obce Jaroslava Krnáková.

Jaroslav Pulkrábek