Přesto se prý občas takové žádosti objevují. Při podobné žádosti může pomoci, má–li dotyčný zaplaceno havarijní pojištění. To hradí jakoukoli škodu na vozidle, a není přitom důležité, kde se nehoda přihodila.


„Při posuzování náhrady takové škody závisí na mnoha okolnostech. Například je to typ vozidla a jeho stáří. Je potřeba namodelovat situaci na konkrétní vozidlo, podle něhož se stanoví cena vozidla a také částka, kterou je možno za takovou škodu nahradit,“ vysvětlovala referentka přepážky v prachatické pobočce České pojišťovny Ludmila Toušková s tím, že nejdříve by se měli postižení řidiči obracet na provozovatele komunikace.

Také podle Bohumila Řepy z prachatické pobočky pojišťovny Generali je pro řidiče nevýhodné využívat při náhradě takové škody havarijního pojištění. Řidiči, kteří se do takové situace dostali, si totiž nezpůsobili nehodu vlastní vinou, a mají na náhradu nárok. „Samozřejmě je důležité, aby měl člověk nějak zdokumentované místo, kde se mu taková událost přihodila. Je přitom na škodu jakékoli prodlení. Když totiž někomu upadne kolo a místo si hned nevyfotí, může tam provozovatel umístit dopravní značení dodatečně a vina bude automaticky na řidiči. Dnes už situaci ulehčují fotoaparáty v mobilních telefonech, protože vozit klasický fotoaparát není až tak obvyklé,“ vysvětloval Bohumil Řepa.

V případě, že si řidič nepříjemnost způsobil sám nepřiměřenou jízdou, nemá na náhradu škody žádný nárok.