Zdůvodnil to nezájmem cestujících linky využívat. „Právě na žádosti lidí, kteří pracují ve firmách v průmyslové zóně jsme chtěli zavést pravidelný spoj, kterým by se dostali do práce,” vzpomněl na začátek letošního roku starosta Malý. Autobusy jezdily ale jen do konce října a navazovaly přesně na třísměnný provoz firmy InTiCa. Autobusy vyrážely ze sídliště nebo z autobusového nádraží. „Nechápu to, jezdilo nás maximálně sedm, přitom to byla obrovská výhoda. Cesta do práce trvala jen chvíli,” zkonstatoval jeden ze zaměstnanců, který spoj pravidelně využíval. To i přesto, že vyšlo jízdné na šest až osm korun.


Linku zajišťovala firma ČSAD autobusy a prachatickou radnici to nestálo vůbec nic, město totiž vyjednalo podporu z kraje a linka byla zařazena do dopravní obslužnosti. „V průběhu roku jsme využívání spojů monitorovali. Vyhodnocení pak jasně řeklo, že nejsou využívané, a proto v nich nebudeme dále pokračovat,” zkonstatoval Malý.


Ztráty provozovatele linky byly vinou nízkého počtu cestujících obrovské. Pro další období tak požadoval náhradu z městského rozpočtu. „To se nám nevyplatí a proto radní neschválili další zachování linek,” vysvětlil starosta.