Do nižších poloh Prachaticka sice pomalu přišlo jaro, ale Šumava a její podhůří zaměstnávají silničáře denně. „Horské polohy okresu byly náročné na údržbu komunikací i v posledním týdnu. Teplota se tam drží kolem nuly, déšť střídají sněhové přeháňky. Proto je třeba silnice udržovat," řekl Martin Grožaj z prachatického střediska správy a údržby silnic. Jde hlavně o silnice v okolí Kvildy, Churáňova či Nové Pece.
Především druhý týden
v lednu byl pro silničáře na Prachaticku hodně náročný. Jestliže v prosinci použili Prachatičtí na údržbu komunikací na sedm set tun soli, sedmdesát tisíc litrů solanky a dvě stě tun drti, tak podle odhadů Karla Plánka z SÚS Prachatice to bude za leden asi pětkrát více. „Materiál využitý na ošetřování silnic za leden ještě nemáme uzavřen, přesná čísla budeme mít až v příštím týdnu," vysvětlil. Sůl a solanku používají cestáři současně. Směs totiž vozovky ošetřuje účinněji v době, kdy jsou namrzlé. „Samotná sůl na náledí nevydrží, zkrápění za pomoci solanky využíváme
v devětadevadesáti procentech případů," popsal s tím, že zásoby posypového materiálu jsou na Prachaticku dostatečné. „Navíc není problém vše doobjednat. Stav, že by nebyla sůl u našich dodavatelů se stal, co si pamatuji, jen jednou před několika lety a již se neopakuje. Objednanou dodávku můžeme mít podle domluvy
i do druhého dne," zhodnotil nákupy posypu.