Řidič David Petrus a mnoho dalších se tak ocitli v pasti. „Od rána poslouchám v rádiu, že obchvat zavřou až odpoledne a najednou sem přijedu a je tady zákaz vjezdu. Asi to budu muset nějak projet, protože kamion tu nikde neotočím. Vůbec nevím, co mám teď dělat,“ postěžoval si.

Stejně překvapený byl i řidič Pavel Pexa: „Silnice je uzavřená až v místě, kde se nedá otočit. Nehledě na to, že měla být neprůjezdná až odpoledne.“ 

Nákladní doprava z Českých Budějovic do Strakonic je svedena na Netolice, Vimperk a dál na Čkyni a Strakonice. Silničáři čekají podle Martina Grožaje ze Správy a údržby silnic komplikace. „Šoféři se spoléhají na navigaci, která jim objízdnou trasu neukáže. Obávám se, že se doprava zvýší na úzkých silnicích nejen na oficiálních objízdných trasách,“ řekl.

Víc kamionů projede městem Husinec a ohroženy jsou podle slov starostky Ludmily Pánkové hlavně děti, které přes frekventovanou silnici přecházejí cestou do školy. Starostka proto bude dnes na téma zvýšené dopravy mluvit s ředitelkou základní školy. „Musíme dětem zdůraznit, že mají dát větší pozor,“ dodala starostka.

Včera v půl sedmé ráno po obchvatu Vodňan ještě Andrea Tajanovská do Prahy projela. „Stihla jsem to, nicméně jsem přijela do Prahy o téměř padesát minut později, než jsem plánovala. Na dálnici vyměňují svodidla a tvořily se dlouhé kolony," popsala cestu za prací.
Zpět do Prachatic se bude vracet přes Strakonice a Vimperk. „To bude asi nejrychlejší, i když tudy jezdí nejvíc náklaďáků, nechce se mi po úzkých silnicích z Vodňan do Bavorova," řekla.
Zvažovala, že by zvolila delší cestu přes České Budějovice. „Všeobecně si vybírám trasy nejkratší a u Českých Budějovic je na době jízdy znát chybějící část dálnice," dodala s tím, že zdlouhavý je už samotný průjezd Českými Budějovicemi, hlavně ve špičce. Vyhnout se ucpaným ulicím sice Prachatičáci mohou přes Týn nad Vltavou, ale i ta je podle časově delší.