Jeden projekt

Ačkoli město zatím žádost o změnu nepodalo, v nejbližších týdnech to udělá. „Chceme shrnout veškeré značení do jedné žádosti a musíme doladit detaily s firmou, která nám vypracovala už před časem kompletní studii dopravního řešení,“ zdůvodnil.

Závada na silnici

Přechody jsou podle dopravní policie nevyhovující. Nejen to, že k nim ani od nich nevede chodník, takže případný chodec jde z trávy do trávy, jsou, ale také jsou přes tři jízdní pruhy. A třeba člověk na invalidním vozíku se k přechodu nedostane jinak než po vozovce.

„To, že snížení rychlosti na obchvatu je vlastně reakcí na to, že jsme město upozornili na závadu v silničním provozu, slyším poprvé. Musím ale podotknout, že policie zatím nepožadovala jejich odstranění, šlo pouze o informaci, že na této komunikaci existuje závada,“ řekl vedoucí prachatického dopravního inspektorátu Martin Grožaj.

Doplnil, že dopravní inženýr policie Václav Kalous na komunikační závadu upozornil město na základě prověrek, jež nařídilo policejní prezidium. Normy na přechody pro chodce totiž určují parametry a ty ani jedna ze zeber u Netolic nesplňuje.

Jezdí v normě

Město se ale při případném odstranění obává toho, že provoz na obchvatu se zrychlí a bude ohrožena bezpečnost chodců.

„Ze statistického měření rychlosti, kterou jsme uskutečnili ve středu ale víme, že téměř všichni řidiči na netolickém obchvatu se chovají podle pravidel silničního provozu a respektují nejvyšší povolenou rychlost,“ dodal Martin Grožaj. Navíc chodci využívají přechody na obchvatu minimálně.

Raději zebra…

Ačkoli prachatičtí dopravní policisté vědí, že jde o závadu, potvrzují, že přechody jsou řádně označeny patřičnými dopravními značkami. To nedávno potvrdil také ředitel prachatické Správy a údržby Jiří Růžička: „Více dopravního značení už není na netolickém obchvatu potřeba.“

Vedoucí dopravního inspektorátu Martin Grožaj ale doplnil, že zachování přechodů je menší zlo než omezení rychlosti. „Pro mě je přijatelnější, abychom tu nechali dva technickým parametrům nevyhovující přechody pro chodce, než abychom bezdůvodně omezili jízdu řidičů a tím zkomplikovali provoz. Obchvat by pak ztratil smysl,“ zakončil Grožaj.