Na konci března se uskutečnilo už deváté kolo certifikace šumavských výrobků, přičemž šumavské firmy podaly pět nových žádostí o užívání loga a čtyři žádosti o obnovení certifikátu.
Komise se sešla ve Stachách v sídle Regionální rozvojové agentury Šumava a její členové zapáleně diskutovali a posuzovali jednotlivé výrobky a jejich kvalitu. Logo bylo nově uděleno třem výrobkům, dalším dvěma byl prodloužen na další dva roky certifikát. Mezi nimi je i Hovězí maso a masné výrobky z jatek Volary od výrobce ZEFA Volary. „Ta má certifikát už od února roku 2007. Ocenění zaručuje výrobcům především propagaci jejich výrobků, a to nejen podporou na webových stránkách, ale i v našem katalogu, novinách, na veletrzích a podobně,“ vysvětlila regionální koordinátorka Kateřina Vlášková se slovy, že cílem značení místních výrobků je zviditelnit region Šumavy a pomoci zdejším výrobcům. Značka usnadní orientaci zákazníkům – a to jak turistům, kteří si chtějí odvézt skutečně pravý suvenýr ze Šumavy, tak místním obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit především „své“ šumavské výrobce.

„My ve zmíněném certifikátu máme zahrnuty tři výrobky, jedná se o tenký párek, volarský speciál a šunkový salám,“ vysvětlil Zdeněk Kuneš z volarské firmy ZEFA. Doplnil, že lidé z Prachaticka volarské výrobky znají, ale certifikát jí pomáhá i v tom, aby se firma dostala do podvědomí i mimo region.