Všichni starostové se shodují, že na ceně provozu techniky na úpravu běžeckých lyžařských tras se v letošním roce projeví především rostoucí cena pohonných hmot, ale také nechuť soukromých podnikatelů přispívat na provoz údržbové techniky. „Z velké části provoz hradíme z obecního rozpočtu. Majitelé penzionů větší měrou nepřispívají, což nám situaci ztěžuje,“ vysvětlila například starostka Borových Lad Jana Hrazánková.
Stejné problémy mají na Kvildě. I zde přispívají prý většinou majitelé malých penzionů, zatímco provozovatelé těch větších prý spoléhají na to, že se situace vyřeší bez jejich přičinění. Ani Stožecko by se bez hlavního podílu obce na údržbě neobešlo. „Finanční prostředky na zimní údržbu se liší podle aktuálních sněhových podmínek, ale v průměru ročně vynakládá obec zhruba 300 až 400 tisíc korun,“ uvedla starostka Stožce Zdeňka Lelková.
Milovníci bílé stopy se přesto nemusejí bát, že by obce přípravu na zimní sezonu nějak zanedbávaly. „Ještě ale se sněhem nestrašte, určitě si ho i letos užijeme dost a dost,“ uzavřela borovoladská Jana Hrazánková.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditDrtivá část nákladů je na obcích, podnikatelé přispívají minimálně
Šumava – Jednou z mála možností pro obce na Šumavě, jak přilákat návštěvníky do regionu, jsou v zimě upravené běžecké stopy. To, jaká bude nová sezona, ovlivní především sněhové podmínky a také peníze, které obce mohou do úpravy stop vložit.
Na Libínském Sedle již jezdí nová rolba.
|
Foto: Deník/Jana Vandlíčková