Pro Deník termín odhadl stavbyvedoucí dodavatelské firmy Znakon František Blatský. „O odhadu postupu prací mluvím záměrně. Vliv na práci mají klimatické podmínky. Každopádně, když budou příznivé, v následujících dvou týdnech budeme provádět předepsanou recyklaci a položení podkladových vrstev vozovky,“ upřesnil. Následovat musí technologická přestávka, protože v podkladové vrstvě je betonová směs, která musí důkladně vytvrdnout. „Teprve pak můžeme pokládat asfalt, což může trvat v případě vhodných klimatických podmínek sedm dní,“ popsal. Ani v době technologické přestávky ale stavbaři z Volar nezmizí. Pracovat musejí například na pokládce obrubníků. Úsek od vjezdu do Volar ke kostelu musí být uzavřen kompletně, protože recyklaci podloží je nutné provést v celé šíři vozovky.

Rekonstrukce hlavního tahu silnice druhé třídy ve Volarech je záměrně rozložená na dvě etapy. Po dokončení té první, která končí na křižovatce před kostelem sv. Kateřiny, se stavební práce přesunou do spodního úseku, tedy od kostela k napojení na silnici první třídy v místě bývalé čerpací stanice. „V něm ale bude průjezd už kyvadlově na semafor,“ vzkazuje František Blatský řidičům osobních aut. I když částečná a krátkodobá omezení při střídání různých druhů prací jsou možná.
Řidiči nákladních aut musejí na průjezd městem Volary zapomenout až do konce listopadu. Jejich objízdná trasa je pouze na Vimperk. Na pro kamiony úzké „mlynařovické objížďce“ je sice možné nákladní auto, ale to jeho řidiče může vyjít celkem draho. Například ve středu 20. září odpoledne na odbočce na Mlynářovice před mostem v Blažejovicích na takové nezodpovědné šoféry čekala policejní hlídka. A rozhodně tam nebyla naposledy.