„Je to opravdu hodně znát. Mladým už poštovní známky prakticky neprodáváme vůbec, dopisy či pohledy posílají především důchodci,“ popisovala prodavačka jedné z prachatických trafik Jiřina Jungvirtová. Podle jejích slov se zájem snižuje v souvislosti s rozšířením internetu a elektronické pošty.

„Vidím to sama na své dceři. Je pro ni jednoduší se s kamarády domlouvat například přes komunikační programy Skype nebo ICQ. Nechce psát dopisy a pohledy. Internet je pro ni mnohem pohodlnější,“ popisovala svou vlastní zkušenosti Jiřina Jungvirtová.

Ta v současné době prodá jen okolo padesáti poštovních známek za týden. „Před Vánocemi a Velikonocemi se zájem zvyšuje. V těchto obdobích to bývá zhruba dvě stě kusů známek za týden. Nejde ani tak o to, že by byl pro někoho zaplatit si deset korun za známku, ale volí jednoduší cesty,“ hodnotila dále. V této trafice si mohou návštěvníci koupit také pohledy, i o ně však podle slov Jiřiny Jungvirtové zájem neustále klesá. „Kupují si je hlavně lidé starší věkové kategorie, a pokud mají rodiče svou ratolest například někde na letním táboře, pohledy kupují, aby jim poslali pozdrav a podobně,“ dodala.

Z průzkumu Deníku je patrné, že mladší věkové kategorie tráví před počítačem většinu svého času. „Elektronická pošta je mnohem pohodlnější a rychlejší. Patří do mého každodenního života. Na druhou stranu klasický dopis má své kouzlo a romantiku. Já je ale píšu jen málokdy. Bez počítače si zkrátka svůj život představit nedokážu. Taková je doba,“ uvedl Ondřej Tichý z Prachatic.