Rekonstrukce komunikace U Zastávky a Za Továrnou včera začala. Prachatickému deníku to potvrdil Jaromír Markytán, vedoucí odboru investic MěÚ Prachatice.
Co navrhují obyvatelé ulice Pod Lázněmi:Ulice Pod Lázněmi, samostatně slepá, je dostupná ze dvou směrů. Změnou harmonogramu prací by bylo možné zachovat vždy alespoň jeden příjezd, přičemž po nezbytně nutnou dobu by byla dopravní obslužnost vyloučena jen při stavebních pracích na napojení ulice U Zastávky a Pod Lázněmi.
Možnost dočasného a omezeného využití sousedního areálu továrny společnosti Klima pro rezidenty lokality Pod Lázněmi, a to buď k průjezdu, nebo alespoň k parkování motorových vozidel a souvisejícího příslušenství, a to za maximálního respektování bezpečnostních pravidel uvnitř areálu továrny, zákazu vstupu mimo vyznačenou jízdní trasu, zvýšené opatrnosti atd.
Znovu zvážit a promyslet provázanost a časovou i funkční návaznost jednotlivých etap, případně rozdělit stávající etapy do menších celků – kompletů, umožňujících jejich efektivnější organizaci.
Práce firma Strabag začala v místě, kde není nutné řešit objízdnou trasu pro obyvatele ulice Pod Lázněmi nebo sídliště v ulici Topolová. Tito obyvatelé se ke svým domům bez omezení dostanou. A nějaký ten týden to tak ještě zůstane. „Začalo se tam, kde to nejméně vadí," ujistil Jaromír Markytán.
Požadavky, které vznesli obyvatelé ulic před týdnem při jednání na místě, popsal místostarosta Jan Klimeš při pondělním jednání rady města, obyvatelé lokality zároveň poslali na radnici žádost, v níž navrhují možnosti řešení. „V radě jsme se také domluvili, že o délce uzavírky dvou hlavních dopravních uzlů, tedy před kolejemi a na křižovatce ulice U Zastávky a Pod Lázněmi, rozhodneme teprve 9. května poté, co připravíme se zástupci Strabagu přesný harmonogram prací," tlumočil včera rozhodnutí radních místostarosta Jan Klimeš.
Vedoucí odboru investic Jaromír Markytán upřesnil, že z předběžných diskuzí vyplývá, že úplná uzavírka by mohla trvat dva, maximálně tři týdny. „Uděláme vše proto, abychom dobu zkrátili na nejkratší možnou," ujistil Jaromír Markytán.
Přesné rozhodnutí ale nepadne dřív než 9. května. „Zvažovali jsme i možnost zajištění parkovacích míst pro občany, kteří budou omezeni uzavírkou. I to řekneme po jednání radních začátkem května," odpověděl místostarosta na otázku, zda radní řešili parkování, jak ve středu slíbil.
Jan Klimeš si zároveň zjistil informace o možnosti průjezdu po pozemku soukromého vlastníka v ulici Za Továrnou. „V tomto případě existuje stanovisko jak odboru komunálních služeb, tak policie, které říká, že jde o účelovou komunikaci a není nikde omezena zákazem vjezdu. Soukromý vlastník tedy musí strpět případný průjezd vozidel," uvedl Jan Klimeš. Zdůraznil, že není možné k průjezdu využít areál Klimy, neboť to situaci nijak neřeší.
Do konce tohoto týdne by měly být připraveny dvě varianty objízdné trasy pro obyvatele Topolové ulice. „Zvítězí ta levnější," dodal s tím, že o tom následně budou informování obyvatelé zmíněných ulic.
Lidé z lokality Pod Lázněmi, kteří zaslali žádost s navrženým řešením, dostanou od radnice odpověď písemně. „Součástí odpovědi bude také harmonogram prací a s daty, kdy budou mít omezen příjezd ke svým nemovitostem," doplnil místostarosta.
Úplně zavřít křižovatku před a za kolejemi u zastávky Lázně bude potřeba v době, kdy dojde na podrvt kolejí a napojení kanalizace do ulice Za Továrnou.