Koberec je podle slov Martina Grožaje z prachatického střediska SÚS záměrně před přechody ve směru od kruhového objezdu ve dvou a od Starých Prachatic v jednom jízdním pruhu.

Hned po osmé ráno začala firma s olepením místa nanášení a začali na asfalt nanášet lepkavou hmotu, která se zapustí do nerovností v asfaltu. Hned na něj pak musela přijít vrstva materiálu v podobě, řeklo by se, červených kamínků. Právě ty způsobí, že povrch zhrubne a pod koly aut zní jinak, aby si řidič uvědomil, že je v místě, kde může být pohyb chodců četnější. „Pruhy mohou snížit brzdnou dráhu vozidel až o jednu třetinu,“ vysvětlil Martin Grožaj. Podobný bezpečnostní prvek by on sám nejraději viděl v zatáčce u Vitějovic.

Položení jednoho bezpečnostního pásu trvalo v Prachaticích přibližně dvě hodiny, ale další dvě hodiny pak musí schnout. I přesto, že po drti lze chodit téměř okamžitě, musí důkladně zaschnout. „Nejméně dvě hodiny to schne a pak musíme drť, která se nepřilepila do hmoty smést. Auta pustíme asi v odpoledních hodinách,“ uvedl Vlastimil Levý z českobudějovické firmy.

Asi po týdnu se firma na místo vrátí, to bude třeba pruhy znovu uklidit. Asi týden trvá, než se nepřilepená drť z pásů zcela vydrolí.