„Učitelé samozřejmě mají při výuce různé materiály, ale ty si skládají sami, stejně jako různá cvičení pro děti a podobně. K porušování autorského práva tak nedochází. Prakticky ve všech předmětech mají děti navíc k dispozici pracovní sešity, které jsou jednak pěkně graficky zpracované a jednak jim poskytují dostatek informací. Jinými slovy je kopírování učebnic ani neláká. Škola má dostatek učebnic,“ popisovala Alena Nachlingerová.

Žáci si podle jejích slov také vyhledávají řadu informací na internetu. „Jediný problém vzniká u tvorby referátů. Děti často svádí jednoduše vzít text z nějaké webové stránky a použít jej za svůj vlastní. Učitelé to ale poznají a děti na to upozorní,“ popisovala dále ředitelka.

Na druhou stranu i samotní učitelé si vyhledávají na internetu řadu informací, které pak používají při výuce. „Existuje celá řada nejrůznějších webových portálů. Ty nabízejí nejenom různá témata pro výuku, ale naši učitelé mohou na tyto stránky také přispívat s vlastními nápady. V současné době pracujeme na metodické příručce, kterou budou moci využít i ostatní školy,“ dodala.