Na systém opravy si ale v týdnu postěžoval například Petr Košina starší z Prachatic. „Sice jsem jel pomalu, ale i tak mám auto, jako kdybych ho nechal opískovat," láteřil. Mnohem více nebezpečná je ale silnice v tu chvíli pro motorkáře. „Praskliny se zalévají speciální asfaltovou emulzí, kterou je třeba zasypat drtí, aby se zatáhla," vysvětlil postup oprav ředitel SÚS Jiří Růžička. Jenže, aby oprava silnice proběhla v pořádku, je třeba nechat drť ležet na opravené části vozovky. Druhý den silničáři zbylé kamínky, které se do emulze nezatáhnou, odmetají pryč. Na silnicích tedy kamínky z těchto oprav zůstávají minimálně jeden den.
„Řidiči prostě musejí v těchto úsecích snížit rychlost. To jim navíc přikazuje i značení, které udává jak sníženou rychlost, tak i nebezpečí smyku," upozornil ředitel.
Tyto opravy se podle jeho slov realizují každoročně a neměly by tak žádného řidiče překvapit. Navíc je situace, která nastane po této opravě víceméně totožná s tou po zimním posypu. „Drť používaná na tyhle opravy je však ještě jemnější," uzavřel Jiří Růžička.

S přispěním Ondřeje Babky