Zimní období pro silničáře začalo 1. listopadu. Čtyřiadvacetihodinový dispečink v Prachaticích byl spuštěn. "Tam se střídá sedm certifikovaných dispečerů až do posledního března," vysvětluje Martin Grožaj s tím, že certifikáty vydává Ředitelství silnic a dálnic. Jde o rozsáhlé školení, které je zakončeno zkouškou s testem o čtyřiceti otázkách. "Tito dispečeři mohou kdykoliv do služby například na dálnici," vysvětlil Martin Grožaj s tím, že stálý dispečink na středisku ve Vimperku bude spuštěn až při bezprostředním zhoršení klimatických podmínek ve chvíli, kdy bude potřeba obsluhovat území kolem Vacova a Šumavy. "Pro dispečera z Prachatic by to bylo až příliš komplikované," doplnil.

Ve čtvrtek 3. listopadu kontrolovali zástupci autorizované firmy u každého sypače vážení vysypaného materiálu tak, aby se mohl řidič spolehnout, že dávkování soli je takové, jaké má být. "A není to jen z důvodu ochrany životního prostředí, ale také úsporné opatření, které ovšem provádíme každoročně," popsal Martin Grožaj.

Betlémské světlo přivezou do Volar skauti a rozdávat ho budou před kostelem v neděli 18. prosince.
Volary mají o adventním programu jasno, Prachatice ladí poslední detaily

Plné sklady na několika skládkách posypového materiálu říkají, že jsou silničáři na Prachaticku na zimu připraveni, ale průběh zimy to může všechno změnit. U Prachatic na žernovické skládce je ve dvou krytých halách 2500 tun soli, ve Vimperku U Sloupu je 1500 tun, přes pět set tun soli je na skládkách ve Lhenicích a v nově otevřeném středisku v areálu bývalých kasáren ve Volarech. "Veškerou sůl jsme nakoupili za letní cenu 2300 korun za tunu. Pokud bude nutné další sůl dokoupit, bude její zimní cena za tunu nejméně o pět set korun dražší," vysvětluje Martin Grožaj.

Silničáři v tento čas ještě dokončují podzimní práce. Odstraňují náletové dřeviny a stromy nevhodně vzrostlé u silnic, dokončují práce na opravách propustků a dalších staveb. "Plynule pak přecházíme ze stavební techniky na zimní nástavby. V současné chvíli máme k dispozici dvě vozidla s chemickým a jedno auto s inertním posypem tak, aby mohli řidiči okamžitě zareagovat na případnou námrazu. Další auta připravíme podle potřeby," ujistil Martin Grožaj.