V tuto chvíli schází pouze stanovisko Státního fondu životního prostředí, jak vysoká bude dotace. Podle toho se teprve Prachatičtí rozhodnou, zda je stavba moderního areálu reálná. Starosta města Martin Malý uvedl, že přesnou částku dotace se město dozví  na konci května. „Musíme dodat smlouvy s dodavateli stavby a technického vybavení. Musíme prokázat, že město má peníze na financování," vysvětlil.  S financováním projektu sběrného dvora prachatičtí zastupitelé souhlasili na konci ledna. První z dokumentů tak město může doložit. Z rozpočtu město v následujících dvou letech zaplatí asi dvacet šest milionů korun. Potom město získá zpět od finančního úřadu DPH ve výši přibližně osm milionů.
Na ten druhý, kterým je podepsaná smlouva o dodávce stavební části, musí počkat do konce března. I přesto, že vítěze výběrového řízení už město zná. Je jím firma Strabag, jež nabídla za stavební část cenu, 42 221 555 korun 
s DPH. „Běží odvolací lhůty. Smlouvy je možné odeslat až po nabytí právní moci," vysvětlil Martin Malý.

Cenu ještě o jeden milion nižší ovšem nabídla firma z Brna. „Položka na konstrukci haly se nám zdála nápadně nízká a požádali jsme o vysvětlení. Zástupci firmy přiznali, že kalkulace je chybná a firma byla z výběrového řízení vyřazena," upřesnil s tím, že se přihlásilo osm zájemců.

Zpracovatel žádosti o dotaci odhadoval náklady na stavbu a technické vybavení na 49 milionů. „Protože je cifra téměř shodná s výběrovými řízeními, je velmi pravděpodobné, že dotace nebude krácena a dostaneme slíbenou částku 26 milionů," myslí si starosta.

Vybavení sběrného dvora technikou by mělo stát asi devět milionů korun. Celkové náklady jsou v tuto chvíli 51 milion. „Potvrzení dotace bychom mohli získat začátkem července. Pak začneme stavět," odhaduje  starosta.

Sběrný dvůr nebude podle prvních plánů vybaven třídicí linkou. Marie Peřinková, vedoucí odboru životního prostředí Městského úřadu 
v Prachaticích, vysvětlila, že od ní město upustilo, protože linka je od loňska ve Vimperku. „Stavebně ovšem vše připravíme tak, aby se mohla linka kdykoliv doplnit a nemuselo se v areálu nic předělávat," vysvětlila s tím, že by se třídicí linka městu finančně nevyplatila.