Zastavit projektové práce na tankovku navrhoval na červnovém jednání zastupitelů Jakub Nepustil. „Trasa na bruslení by byla využitelná v maximální délce asi osm set metrů, protože svahy tam jsou příliš příkré. V případě cyklistiky není důvod, aby se asfaltovalo, každý cyklista to těch pár minut vydrží a v případě kolečkových lyží jsou v Prachaticích asi dva lidé, kteří na nich jezdí,“ zdůvodnil Jakub Nepustil, proč není důvod investovat do tankovky, ač by šlo z velké míry o peníze dotační. „Peníze je lepší dát na křížení silnice na Volary a spojit Lázně sv. Markéty s tankovkou,“ řekl.

Místostarosta Miroslav Lorenc, který má celou přípravu tankovky na starosti, ujistil, že asfaltování není stěžejní. To trochu zvedlo ze židle Romana Kahudu, který usedá ve skupině na vytváření cyklostezek, a on považuje tankovku za její nejdůležitější součást. „Ano souhlasím, že není důvod asfaltovat. Raději bych se přikláněl k využití přírodních materiálů,“ řekl. Podle Jakuba Nepustila je nejdůležitější, aby se o takových projektech diskutovalo a realizovala se nejlepší varianta. Zastupitelé se k diskuzi o tankovce a cyklostezkách v okolí Prachatic vrátí na podzim.

Tankovka:
- Vyasfaltování tankovky byl jeden z nápadů na Fóru zdravého města v roce 2018.
- V anketě, kde hlasovalo 409 lidí, 70 % řeklo ano.
- Měla sloužit jako propojení pro pěší ze sídliště do zookoutku Fefrovské rybníky.
- Projekt zatím není. Záměr byl vytvořit 3 metry pruh asfaltu a 1,5 metru pruh pro běžce.