Dívka, která se plavila se svým přítelem na pramici, zemřela na následky srážky se skútrem. Ten řídil devatenáctiletý Christoph Steinert, kterého nyní státní zástupce viní z usmrcení z nedbalosti. Hrozí mu trest od jednoho do šesti let.


Devatenáctiletý obžalovaný se loni v červenci se svým kamarádem koupal v místech pod orlickým zámkem, když si všimli, že se k nim blíží výletní parník. "Proto jsme sedli na skútr a loď objeli. Z její druhé strany však plula pramice," uvedl mladík. Skútr se s plavidlem srazil za zádí parníku. "Ta pramice se najednou proti nám vyřítila, snažil jsem se jí vyhnout," řekl obžalovaný. Skútr narazil do plavidla v místě, kde seděla dívka. Ta na následky zranění později zemřela.


Podle žalobce mladík porušil povinnost zachovávat přiměřenou opatrnost a chovat se tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost. Obžalovaný tvrdí, že jel rychlostí maximálně 40 kilometrů za hodinu. Svědci však vypověděli, že skútr jel rychleji. Přítel dívky, který s ní byl na pramici, odhadl rychlost na 65 kilometrů za hodinu a podobně vypovídali i kapitán a lodník z výletního parníku, nedaleko kterého k nehodě došlo. Podle nich jel skútr rychlostí kolem 60 kilometrů za hodinu. Navíc se prý pokoušel využít vln od parníku a skočit z nich.


Podobně se vyjádřili i svědci, kteří byli pasažéry parníku nebo nehodu viděli ze břehu. „Podle hlasitého zvuku skútru bych řekl, že rychlost byla vysoká," řekl před soudem svědek, který stál v době srážky na břehu naproti zámku. „Skútr mě zaujal, protože jel podle mě rychle," konstatovala svědkyně, která jela na parníku.

Zajištěný skútr.Skútr se s pramicí srazil za zádí parníku, když ho chtěl pravděpodobně objet. Řidič pramici včas neviděl. „Najednou se proti nám vyřítila, snažil jsem se jí vyhnout," řekl obžalovaný u soudu.

Skútr narazil do boku plavidla v místě, kde seděla dívka, která na následky zranění později zemřela.

Po několika hodinách, během kterých před soudem vypovídali svědci i obžalovaný, soudce jednání odročil na 16. května, kdy bude předvolán další svědek a zástupce státní plavební správy.


Nehoda nastolila otázku bezpečnosti na vodních plochách, kde mohou jezdit lodě bez rychlostního omezení. V reakci na srážku vzniklo kvůli ochraně plavců ve vodních nádržích Orlík a Slapy 16 ploch vymezených pro koupání. Do nich nesmějí motorová plavidla a navíc se mohou i v okolí těchto míst pohybovat maximálně desetikilometrovou rychlostí.