Společnost Eurovia na rekonstrukci silnice pracovala rovných 163 dní. Posledních pár dní je vystřídali dělníci z jihočeské Správy a údržby silnic. Ti tam pracovali ještě včera odpoledne. „Upravovali okolí vozovky, tedy odklízeli případně popadané větve či stromy, sekali trávu a uklízeli,“ popsal Jan Štícha s tím, že do dnešního provozu tak Správa a údržba silnic opravenou vozovku předá tak, aby byly co nejvíce vidět změny.

Společnost Eurovia, která na rekonstrukci pracovala, zkrátila termín opravy o 21 dní. Vozovka silnice II/145 v celkové délce 5,8 kilometru prošla kompletní rekonstrukcí včetně podloží a odvodnění. Po odfrézování živičného krytu byla provedena výměna drenážních trativodů, dále stabilizace zemin v podloží směsnými pojivy do hloubky 0,5 m, s následnou recyklací za studena v tl. 0,2 m, za použití cementu a pěnoasfaltu. Dále byla provedena pokládka nového asfaltového souvrství. Součástí rekonstrukce byla oprava propustků přes hlavní trasu (celkem 10 ks), demolice a výstavba nových hospodářských sjezdů se šikmými čely (celkem 42), úprava autobusových zastávek, pročištění odvodňovacích příkopů, obnova záchytného systému a dopravního značení. Deníku to řekla Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia.

Ty jsou v posledních dnech velmi patrné hlavně v její těsné blízkosti. Začal se totiž stavět obchvat Němčic. Do zimy by měly být připraveny veškeré terénní úpravy nové silnice, která vyřadí Němčice z hlavního tahu. S napojením na tu opravenou se počítá až v příštím roce. Dokončení obchvatu se totiž plánuje až na polovinu roku 2018.