Společnost Eurovia na rekonstrukci silnice pracovala rovných 163 dní. Posledních pár dní je vystřídali dělníci z jihočeské Správy a údržby silnic. Ti tam pracovali ještě včera odpoledne. „Upravovali okolí vozovky, tedy odklízeli případně popadané větve či stromy, sekali trávu a uklízeli,“ popsal Jan Štícha s tím, že do dnešního provozu tak Správa a údržba silnic opravenou vozovku předá tak, aby byly co nejvíce vidět změny.

Ilustrační foto.
Má zakázáno řídit až do roku 2020. Přesto se projížděl centrem

Společnost Eurovia, která na rekonstrukci pracovala, zkrátila termín opravy o 21 dní. Vozovka silnice II/145 v celkové délce 5,8 kilometru prošla kompletní rekonstrukcí včetně podloží a odvodnění. Po odfrézování živičného krytu byla provedena výměna drenážních trativodů, dále stabilizace zemin v podloží směsnými pojivy do hloubky 0,5 m, s následnou recyklací za studena v tl. 0,2 m, za použití cementu a pěnoasfaltu. Dále byla provedena pokládka nového asfaltového souvrství. Součástí rekonstrukce byla oprava propustků přes hlavní trasu (celkem 10 ks), demolice a výstavba nových hospodářských sjezdů se šikmými čely (celkem 42), úprava autobusových zastávek, pročištění odvodňovacích příkopů, obnova záchytného systému a dopravního značení. Deníku to řekla Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia.

Ty jsou v posledních dnech velmi patrné hlavně v její těsné blízkosti. Začal se totiž stavět obchvat Němčic. Do zimy by měly být připraveny veškeré terénní úpravy nové silnice, která vyřadí Němčice z hlavního tahu. S napojením na tu opravenou se počítá až v příštím roce. Dokončení obchvatu se totiž plánuje až na polovinu roku 2018.

Svatý Martin letos přivezl sníh na Kvildu.
Pořádné pneumatiky jsou na Šumavě nutné