Dopravní podnik města České Budějovice, a.s., zavede od 1. listopadu 2018 do provozu 11 nových městských elektrobusů nové generace s unikátní technologií nabíjení. Vozy Škoda mají červenou karoserii, na které se vpředu skví silueta zeleného jezevčíka. Eletrobusy s označením Škoda 29 BB využívají cyklické dobíjení pomocí pantografu přímo z trolejí na konečných zastávkách. To jim podle tiskového mluvčího dopravního podniku Viktora Lavičky umožňuje v podstatě neomezený dojezd. Jedná se o nízkopodlažní midibusy s délkou 9 m s celkovou kapacitou 45 osob, z toho 21 sedících. Na plně nabitou baterii jsou podle výrobce schopny ujet až 100 kilometrů. Mohou tedy při budoucích cestách po Budějovicích i jedno a výjimečně i dvě dobití na konečné vynechat, aniž by byl ohrožen provoz. Midibusy mají také velmi tichý provoz.

Vozy jsou vybaveny s celovozovou klimatizací, která zajišťuje jak chlazení, tak i topení. Pro informování cestujících slouží moderní palubní informační systém, zahrnující barevné LED panely. Kamery ve dveřích také dokáží přesně evidovat nastupující a vystupující cestující, což umožní dokonalý přehled o využití zastávek. Pracuje se i na zavedení technologie, která umožní platbu kartou za jízdu přímo ve voze.

Celkem 11 elektrobusů bude nasazováno od listopadu na nově vzniklé linky 21, 22 a 23, které budou zajišťovat obsluhu historického centra města a jeho propojení se záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici, nádražím, českobudějovickou nemocnicí a Havlíčkovou kolonií. Od zmíněného parkoviště, kde bude i dobíjecí stanoviště, budou vozy odjíždět v desetiminutových intervalech v hlavní přepravní době. Navečer nebo o víkendech bude interval jejich odjezdu větší. Na konečné k nemocnici nebo u Malého jezu budou přijíždět s rozestupem 20 minut, protože tyto konečné si budou vozy střídat. Druhá nabíjecí stanice bude za nemocnicí v Papírenské ulici.

„Tato moderní a zcela bezemisní vozidla umožní zásadní zlepšení dopravní obslužnosti důležitých částí Českých Budějovic, ale také významně snižují emisní zatížení centra města“, uvedl k této novince ředitel a místopředseda představenstva a.s. Ing. Slavoj Dolejš.

Dopravní podnik zaplatí za celkem 11 vozů 142,5 miliónů korun, přičemž 85 % je hrazeno z fondů EU. Podle řidiče dopravního podniku Jaromíra Mišurce absolvovali všichni řidiči školení a hlavní rozdíl oproti trolejbusům je v délce a šířce vozu. "Ovládání midibusu je pohodlnější, nemusí se hlídat sběrače a troleje," zmínil výhody Jaromír Mišurec.

Hlavní dobíjení čeká na nové vozy přes noc, až budou v depu v Horní ulici.

Tradice městské hromadné dopravy v Českých Budějovicích sahá až do roku 1909, kdy ve městě začaly jezdit první dopravní prostředky pro hromadnou přepravu cestujících. Současný poskytovatel služeb městské hromadné dopravy, Dopravní podnik města České Budějovice, a.s., zajišťuje přepravu cestujících na celém území města a v 15 příměstských obcích v jeho blízkém okolí. Společnost vznikla 1. září 1997 z tehdejšího Dopravního podniku města Českých Budějovic, s.p. Jediným akcionářem je Statutární město České Budějovice. Ucelený systém městské hromadné dopravy je v současnosti tvořen autobusovou a trolejbusovou trakcí. Dopravní podnik města České Budějovice disponuje moderním vozovým parkem, který čítá na 83 autobusů a 57 trolejbusů. Tato vozidla zajišťují provoz na 15 autobusových a 8 trolejbusových linkách. Ročně najedou 5,7 mil. kilometrů a přepraví 39 mil. cestujících. Provoz společnosti zajišťuje 418 zaměstnanců.