Muži, kteří vypili každý den jeden ležák, měli rozmanitější kolonii zdravých střevních mikrobů ve srovnání s měřeními provedenými před tím, než zahájili svou každodenní pivní pitnou kúru.

Předchozí studie ukázaly, že odolnější střevní mikrobiom - bakterie, viry a houby, které v lidských střevech žijí - vede ke snížení rizika vzniku některých chronických problémů, jako jsou srdeční choroby a cukrovka. Lidé mají jen v trávicím traktu biliony mikroorganismů, které plní mnoho biologických funkcí, včetně imunitní obrany.

Poruchy příjmu potravy, jako jsou anorexie či bulimie, patří mezi závažná psychická onemocnění a u některých lidí mohou vést až ke smrti.
Anorexie může vést k dramatickým změnám v mozku. Vědci je popsali

„Výsledky této studie ukazují, že pití piva zvyšuje rozmanitost střevních bakterií, aniž by podstatně změnilo tělesnou hmotnost,“ uvedla Ana Fariová, profesorka lisabonské univerzity NOVAv rozhovoru s britským listem The Sun.

Zdravotní přínosy

Tým profesorky Fariové nechal 19 mužů ve věku 23 až 58 let denně vypít třetinku pětiprocentního evropského světlého ležáku, anebo nealkoholické varianty. A s překvapením zjistil, že přiměřené množství chmelového nápoje je pro střední mikroflóru přínosné.

Vědci se domnívají, že proces kvašení při výrobě piva - který produkuje vlastní mikroorganismy - a také přítomnost mikroživin, jako jsou polyfenoly, by mohly být katalyzátorem rozkvětu střevního zdraví mužských účastníků.

Česká vědkyně Petra Szeszula v laboratoři, kde pěstují minimozky
Češka uspěla s inovacemi v medicíně. Vyvíjí lidské minimozky i chytré inhalátory

„Pivo je hlavním a pravděpodobně jediným zdrojem chmelových polyfenolů v lidské stravě,“ řekla Ana Fariová. „Chmel také obsahuje xanthohumol, který podle studií snižuje riziko chronických onemocnění včetně obezity a cukrovky,“ dodala.