Proč právě San Vincenzo? „Vodňany navazují na tradici partnerství s tímto městem, jsme taková polooficiální delegace,“ usmívá se Pavel Mádl, člen výpravy, který se na cestu už tři měsíce velmi pečlivě připravuje, dokonce shodil dvanáct kilogramů…

Cyklisté vyrazili ve složení: Václav Hanžl (hlavní organizátor), Jakub Bače, Pavel Mádl, René Moka, Stanislav Podlaha. „Tomu všichni říkáme Sláva.“ Během trasy se připojí i Tomáš Bednařík (místostarosta Vodňan) a Milan Haupt.

Sedm statečných urazí v těchto dnech celkem 1056 kilometrů. „Budeme se střídat, pojedeme štafetově. Doprovázet nás bude auto.“

Dvacet kilometrů před cílovým městem se k Jihočechům připojí cyklisté ze San Vincenza a peloton společně dorazí do centra. „V průběhu týdne se setkáme s oficiálními představiteli italského města, vyrazíme na společnou večeři,“ přibližuje Pavel Mádl konkrétní program jihočeské výpravy.

San Vincenzo: Městečko, ve kterém aktuálně žije 7 000 obyvatel, patří mezi nejlépe vybavená přímořská letoviska v Toskánsku. Leží jižně od Livorna, na Etruské riviéře (Riviera degli Etruschi). Nedávno zde byl vybudován největší jachtový přístav v Toskánsku. Od 9. do 5. století před naším letopočtem oblast obývali Etruskové. Ve 3. stol. před naším letopočtem zde Římané vybudovali silnici Via Aurelia.

       Po pádu Římské říše se krátce připomněli Langobardové. V té době vznikl dnes již neexistující hrad Biserno. Ve 13. století byl doložen název San Vincenzo, podle pobřežní saracénské věže. Později se město stalo součástí Námořní republiky Pisa. Nárok si však činila také Florencie.

         V 16. století došlo k bitvě o město. Poté skončilo ve vlastnictví Velkovévodství Toskánského (Florencie). Od 19. století patří ke sjednocené Itálii. Počátkem 20. století začala těžba vápence z kopce San Carlo firmou Solvay, došlo také k rozvoji turismu na pobřeží.   V roce 2010 byl otevřen nový turistický přístav.