Co vše jste od loňského závodu udělali na autě?

Vlastně jen vyměnili brzdové destičky, konečně máme své pásy a vyměnili plech pod motorem a koupili dvě nové gumy (s úsměvem říká pilot vozu René Klíma).

Projel jste si již trať?

Ne, neprojížděl jsem ji, chci mít stejné podmínky jako ostatní.

Přece jenom tuto oblast znáte, co k erzetám?

Záblatská je prakticky stejná, jen trochu zkrácená. Lhenickou neznám vůbec, tam budou mít všichni stejné podmínky, je to úzké a pokud to někomu ustřelí, může padnout rána. Nedá se uhnout.

Záblatská je nejznámější. kde to podle vás bude pro fanoušky nejhezčí?

Zajímavá bude kosa kolem kapličky v Zabrdí, ta se nám loni dařila. Pěkně je pro diváky vidět závěrečný půl kilometr před Prachaticemi. Závodníky to láká jet pod plynem, ale může to být zrádné v zatáčkách. Jinak určitě bude zajímavý Kratušín, kde se objíždí kaplička i hasičárna, pak kaplička na odbočce na Drslavice.

Nechybí vám ta část, kde se projíždělo Dvory?

Ani ne, spíše mi chybí noční část. Tu jezdím velmi rád, loni jsme si třeba udělali náskok čtyřiceti vteřin na dvou erzetách. Letos je to sprint, tedy kratší závod.

Pro vaší posádku je to lepší, nebo máte radši delší závod?

Jelikož jedeme sérii enko, tak je pro nás lepší kratší závod, máme sériové brzdy i tlumiče, takže to vydrží více než upravené vozy. Rovinky nám nesedí, tam nám silnější vozy dají, v technických pasážích je to zase lepší pro nás. Pak se můžeme výkonnostně srovnávat i se silnějšími vozy.

Tomáši, poslouchá vás Renda jako navigátora, nebo jak to při závodě v autě vypadá?

Ani tak nejde o poslouchání, ale o důvěru mezi námi dvěma.

Máte nacvičené tratě stoprocentně, nebo se musí improvizovat?

Stoprocentní nemůže být nikdy nic, třeba loni hned při první erzetě jsme museli improvizovat. Ale není to tak, že bychom se přitom dohadovali. Spolujezdci se může klidně stát, že se v itineráři ztratí, pak přichází na řadu improvizace.

Jak spolujezdec vnímá jízdu. Prakticky pořád koukáte do papírů.

Vůbec se nedá sledovat, co se děje venku. Možná tak pár útržků z erzety. Ne, že bych se bál, ale někdy Rendovi vynadám. Třeba když jsme v noci dojížděli s naší šestnáctkou dvoulitrového nissana. To moc normální nebude, ale na druhé straně jede Renda dobře.

Máte někdy strach?

Tady ani nejde o strach, spíš o pud sebezáchovy. Jezdí se ale s Rendou dobře, jede sice rychle, ale bezpečně. Ví, co si může na trati dovolit.

Na co si věříte v nastávajícím závodě ve sprintrally?

Tak, rádi bychom se dostali na bednu. Samozřejmě ne v celkovém hodnocení, ale v naší kategorii. Mělo by jet pět posádek, takže by to mohlo být docela zajímavé. Neradi jezdíme závody, kdy jsme sami v kategorii, to člověka ani nebaví jít pro pohár a na trati si pořád vybíráte někoho ze silnější kubatury, s kým se měříte. Tady bychom zkrátka chtěli uspět. Loni se nám jelo dobře a chtěli bychom mít ze závodu dobrý pocit. Jinak se mají diváci určitě nač těšit, pojedou kvalitní auta.