V předchozích čtyřech ročnících se jela Prachatická rally jako součást Českomoravského poháru, takže na startu chyběla nejzvučnější jména jezdící mistrovství republiky. „Letošní závod je jakousi odměnou za předchozí léta. Při pohledu do startovní listiny jsou k vidění známá jména z naší špičky, například Václav Pech s Václavem Arazimem, na WRC jede Karel Trněný. Máme tu i jednu raritu, snad poprvé u nás bude startovat automobil Fiat Grande Punto S 2000. Celkově pojede hodně zajímavých aut. Jen bych doplnil, že právě Pech a Arazim jedou závod v rámci testů na Barum rally,“ vypočítává největší favority manažer závodu Karel Švec a připomíná domácím fanouškům, že ve startovním poli nebude v pohárovém závodě chybět ani domácí závodník René Klíma.

Silná konkurence

Celkem je přihlášeno 109 posádek, což zdenikdy nebylo. „Posunujeme se tím na druhou nejvyšší úroveň v republice a zvedne se podstatně i kvalita závodu,“ říká Karel Švec a doplňuje: „Vše je náročnější na bezpečnost a pro nás to znamenalo zvýšit počet pořadatelů. Chce to dostatečné prostory, výborné značení. Je to složitější než připravit pohár.“

Na rychlostních zkouškách dochází k několika změnám, takže tradiční účastníci Prachatické rally nebudou před ostatními zvýhodněni. „Točíme se na třech erzetách a posádky je budou absolvovat třikrát. První se jede Lhenice – Vitějovice a zajímavé místo je přímo v Třebanicích, kde se objíždí rybník a kaplička. Pěkné místo je při příjezdu od Vrbice do Vitějovic. Je zde i zajímavý tříkilometrový úsek lesem, kde je místo jen na jedno auto. Druhá erzeta se jede Běleč – Dubovice a startuje na bývalé bělečské silnici. Je zde známý skok, kde některá auta skáčou až dvacet metrů. Třetí erzeta se jede ze Záblatí do Prachatic. Jede se přes Kratušín, Zabrdí, kolem zabrdského mlýna, na Oseky, Kahov a Prachatice. Kdo tuto silnici zná, ví, že je zde nepřeberné množství zajímavých míst. Například v Kratušíně, kde se objíždí kaplička, pak kosa před Lažišti a podobně. Budou k dispozici programy, kde jsou značena divácká místa i s příjezdovými cestami. To bude vše dobře značeno i u silnic,“ popisuje zajímavosti tratě Karel Švec.

Změna servisu

Servis je tentokrát v ACHP Strunkovice, což ale není taková dálka ani pro prachatické diváky. Navíc se neucpou silnice přímo v Prachaticích. „Kdo bude chtít vidět auta přímo v Prachaticích, budou v kasárnách přeskupení, při kterých musí každé auto stát čtyřicet minut, takže bude dost prostoru si je z blízka prohlédnout. Budou na parkovišti před autoškolou. První přeskupení je kolem deváté,“ vzkazuje fanouškům manažer závodu. Vše však vypukne již dnes odpoledne, ač auta vyrazí na trať až zítra ráno. Kolem třetí hodiny odpoledne začíná doprovodný program v Prachaticích u Prioru. Nebude chybět kapela, k dispozici bude trenažer, kde si diváci mohou vyzkoušet jet rally. Od 17 hodin začne představení posádek, pak znovu zahraje kapela a vše zakončí ohňostroj. „Samotný závod začne zítra v sedm ráno také u Prioru, kde budou auta sjíždět z rampy, vyhlášení výsledků je na programu v sedm večer. Opět tomu bude předcházet doprovodný program,“ připomíná Karel Švec.

Díky všem

Organizíátory vždy před podobnou soutěží čeká martirium sehnání všech možných povolení, ale i to se zdařilo. „Musíme poděkovat městu Prachatice i dotčeným obcím závodu, že nám vyšly vstříc a požádat obyvatele, aby s námi měli ten jeden den trochu strpení. Trochu byl problém na jedné rychlostce, protože jsme se zde potkali s opravou komunikace, ale po dohodě se Strabagem tudy můžeme jet. Dík ale patří všem, kteří se kolem závodů točí, zajišťuje to kolem 250 lidí, což je neskutečný kolotoč. Letos mi začal pomáhat brácha Radek, který se mnou vše absolvuje, takže se mi trochu pracovně ulehčilo, je to velká pomoc,“ dodává k organizaci Švec. Zajímavé RZ Každá z rychlostních zkoušek má něco do sebe. Jezdecky je však každá jiná. Karel Švec také jezdil pohárové závody, a tak určitě může srovnávat. „Z pohledu jezdce je nádherný a těžký závěrečný úsek první erzety, no a třetí se u kluků již přezdívá Paní vložka. Bělečská vyčnívá skokem, kterých v soutěžích bývá málo,“ hodnotí Karel Švec a dodává: „Závod bude obrovská reklama pro Prachatice. Bude na sto deset aut, každé má svůj servis, doprovod a většinou i řadu fanoušků. Jen kolem aut se bude motat na tisícovku lidí.“

Rozpis závodu

Harmonogram zítřejšího závodu je pěkně našlapaný a má následující podobu.

Start – Malé náměstí Prachatice (start 1. vozu 7.00).

RZ1: Lhenice – Vitějovice (start 7.27, přejezd do Bělče /7.48/).

RZ2: Běleč – Dubovice (start 7.51, přejezd do Záblatí /8.25/).

RZ3: Záblatí – Prachatice (start 8:28, přeskupení v Prachaticích /8.44/, servis ve Strunkovicích /9.40/, přejezd do Lhenic /10.37/).

RZ4: Lhenice – Vitějovice (start 10.40, přejezd do Bělče /11.01/).

RZ5: Běleč – Dubovice (start 11.04, přejezd do Záblatí /11.38/).

RZ6. Záblatí – Prachatice (11.41), přeskupení v Prachaticích /11.57/, servis ve Strunkovicích /12.53/, přejezd do Lhenic /13.50/).

RZ7: Lhenice – Vitějovice (start 13.53, přesun do Bělče /14.14/).

RZ8: Běleč – Dubovice (start 14.17, přejezd do Záblatí /14.51/).

RZ9: Záblatí – Prachatice (start 14.54, servis ve Strunkovicích /15.24/, cíl v Prachaticích /16.00/).

Závodníci celkem najezdí 280,85 kilometrů, z toho na rychlostních zkouškách 86,79.