V. Rally JVP Systém Prachatice se jela jako pátý závod Mio GPS Mistrovství České republiky v rallysprintu a současně jako K4 pohár České republiky. Fanoučci motosportu si přišli na své, ve startovním poli nechyběli v rámci testování vozů na nadcházející Barum Rally ani Václav pech jumnior či Václav Arazim. A právě na souboj těchto jezdců na Mitsubishi Lancer EVO XI s jediným vozem WRC v soutěži (Škoda Octavia WRC pilortovaná Karlem Trněným) byli diváci nejvíce zvědavi.

Devět rychlých erzet

Pořadatelé připravili devět rychlostních zkoušek, které se jeli na třech tratích. První ze Lhenic do Vitějovic byla ošemetná svými úzkými silnicemi, druhá byla opravdu sprinterská (měla 5 km) a na závodníky čekal obávaný skok, třetí ze záblatí do Prachatic zase byla hodně technická a jezdci je přezdívána Paní rychlostka. O náročnosti závodu svědčí to, že z 99 posádek, které do závodu vyrazily, jich cílem projelo jen 66. Většinou se jednalo o technické závady, ale několik jich skončilo i mimo trať.

Pech brzy skončil

Úvodní rychlostní zkouška naznačila, že to bude souboj na ostří nože. V jejím cíli byl první Václav Pech, ale druhý Trněný ztrácel jen 2,4 vteřiny, třetí Arazim však již 11,8 vteřiny. Ve druhé RZ přišly první problémy posádky Pech - Uhel a do čela závodu se dostal vůz WRC Karla Trněného. Pech ztrácel 3,5 vteřiny. Třetí rychlostní zkouška potvrdila, že se Václavu Pechovi na tratích na Prachaticku nedaří. Skončil mimo trať, sice se pokoušel ještě dostat své mitsubishi zpět na silnici, ale to nebylo možné a spolufavorit soutěže musel odstoupit. V tu chvíli se otevřela cesta za vítězstvím Karlu Trněnému, který po třetině závodu získal na druhého aAazima náskok více než půl minuty.

Trněný si výhru pohlídal

Každou další rychlostní zkouškou Karel Trněný potvrzoval sílu svého vozu a zvyšoval svůj náskok. Pouze na 4. RZ byl rychlejší Arazim, ale necelé dvě vteřiny v jeho prospěch nic neznamenaly. Nakonec Trněnému vypadl i největší soupeř, když nenastoupil do poslední rychlostní zkoušky. Na druhé místo v celkovém pořadí se tak probojoval Peter Gavlák s Milošem Hůlkou (Mitsubishi Lancer EVO IX). V závěru soutěže odstupila i další výborně jedoucí posádka, ze šestého místa vypadli Roman Odložilík s Petrem Novákem na svítivě žlutém Suzuki Swift 2 1600. Výborně zajely Fiaty Punto S 1600, Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem dojeli celkově desátí a Lubomír Minařík s Viktorem Semelou dokonce osmí. Prachatičtí fanoušci drželi palce své posáfdce René Klíma - Tomáš Dresler na Toyotě Corolle, kteří jeli pohárový závod. V absolutním pořadí skončili na 42. místě, ve své pohárové třídě skončili druzí. Zajímavostí je určitě to, že závod absolvovala jedna čistě dámská posádka a devět posádek smíšených.

Řeč výsledků

Absolutní pořadí: 1. K. Trněný - V. Pritzl (Škoda Octavia WRC) 46:34,5, 2. P. Gavlák (SK) - M. Hůlka (Mitsubishi lancer EVO IX) -1:11,6, 3. A. Dlouhý - D. Martásek (Subaru Impreza) -2:30,3. 4. P. Hozák - L. Hršel (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) -2:31,1 5. S. Ducháček - P. Dufek -3:06,4, 6. Pavel Řihák - Petr Řihák (oba mitsubishi Lancer EVO VII) -3:20,8, 7. V. Mulač - J. Mulačová (Subaru Impreza STi) -3:21,4.

Skupina A6: 1. L. minařík - V. Semela (Fiat Punto S 1600) 50:14,4, 2. J. Vlček - Z. Jůrka (Peugeot 206 S 1600) -50,2, 3. J. Šlehofer - Z. Soběhart (Fiat Punto S 1600) -52,5.

Skupina A5: 1. J. Dohnal - M. Nečekal (VW Polo) 53:24,7, 2. Z. Vrátníček - K. Hédl (Škoda Felicia) -2:10,9, 3. R. Čonka - K. Hejný (Škoda Felicia Kit car 1,4) -2:32,3.

Skupina D9: 1. O. Boček - J. Boček (Škoda Octavia 1,9 TDi) 52:29,9, 2. K. Dawson - K. Šillerová (Škoda Fabia RS) -2:48,8.

Skupina N4: 1. P. Gavlák . M. Hůlka (Mitsubishi Lancer EVO IX) 47:46,1, 2. A. Dlouhý - D. Martásek (Subaru Impreza) -1:18,7, 3. P. Hozák - L. Hršel (Mitsubishi Lancer EVO IX) -1:19,5.

Skupina N3: 1. J. Roubíček - M. Hovorka (Renaul Clio) 52:57,0, 2. R. Štefan - J. Grimmer (Peugeot 306 2,0 16V) -18,8, 3. O. Hanáček - P. Šnoblová (Renault Clio Sport) -3:01,7.

Skupina N2: 1. L. Henzl - M. Mourek 54:03,5, 2. J. Vlček - S. Zlámal (oba honda Civic 1,6 VTi) -23,4, 3. M. Jirka - Z. Maroušková -2:51,0.

Skupina N1: 1. J. Jinderle - P. Kacerovský (Peugeot 106 Rallye) 55:54,9, 2. M. Srb - H. Středa (Vw Polo) -2,3, 3. J. Koupal - Z. Job (Škoda Fabia) -1:30,3.

Skupina S2: 1. K. Trněný - V. pritzl (Škoda Octavia WRC) 46?34,5, 2. Pavel Řihák - Petr Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII) -3:20,8, 3. V. Mulač - J. Mulačová (Subaru Impreza STi) -3:21,4.

Skupina SA4: 1. J. Hendrich - D. Hendrich (Mitsubishi Lancer EVO VI) 53:08,2, 2. P. Leher - J. Skořepa (Subaru Impreza STi) -3:33,4.

Skupina SA3: 1. M. Kovanda - R. Karhan (Nissan Sunny 2,0) 58:29,1, 2. M. Haloun - L. Strouhal (Seat Ibiza) -16,9, 3. M. Sláma - K. Černý (Opel Astra F) -3:12,9.

Skupina SA2: 1. P. Pelech - A. Zimolka (Honda Civic) 55:11,5, 2. R. Klíma - P. Dresler (Toyota Corolla) -4:10,5.

Skupina SA1: 1. K. Hovorka - J. Hovorka (Škoda Favorit 136L) 55:33,3, 2. R. Hůla - L. Bureš (Škoda Felicia S) -56,8, 3. M. Ciller - J. Škopán (Škoda Fabia) -3:31,8.

Skupina HA4: 1. M. Janota - J. Rada (Opel Ascona) 54:14,9.

Skupina HA2: 1. J. Mašek - P. Stránský (Škoda 120 S) 55:45,8, 2. J. Křišťan - M. Vrzal (Škoda 110 L Rallye) -1:35,2, 3. P. Petr - L. Petrová (Škoda 110 R) -9:21,2.

Skupina HA1: 1. P. Kiška - J. Kiška 1:00:57,1, 2. M. Liška - P. Slavíček -1:17,1, 3. T. Bělohradský - P. Bašta (všichni Škoda 1000 MB) -1:28,7

 

 

Fotky z V. Rally JVP Systém Prachatice najdete v galerii…