Motokrosová sezona je ve své polovině. Jste zatím s jejím dosavadním průběhem spokojen?
Prioritou je pro mě letos mezinárodní mistrovství republiky, kde jsem o jediný bodík druhý, což není špatná výchozí pozice. Před dvěma týdny se mi povedl i závod německého šampionátu v Aichwaldu, kde jsem byl čtvrtý za Naglem, Philippaertsem a Ulrichem, což jsou jezdci absolutní světové špičky. Za tento závod jsem byl rád. Dokázal jsem si, že se dá jet i s těmi úplně nejlepšími. V průběžném pořadí německého mistrovství jsem aktuálně na osmém místě.

V našem mistrovství je to z vašeho pohledu s Florentem Richierem skutečně pořádná bitva. Vnímáte to podobně?
Z diváckého hlediska si myslím, že je to zatím průběh seriálu velice atraktivní. Z mého pohledu by vývoj šampionátu možná mohl být ještě příznivější, ale věřím, že to letos bude boj o titul až do úplného konce. Buď Florent titul obhájí, nebo se mi podaří ho přeskočit.

Dá se říct, že letošní šampionát je pouze o vás dvou?
Takhle bych to nechtěl brát. V našem mistrovství jezdí spousta kvalitních závodníků a řada z nich může skočit dopředu. V dosavadních šesti odjetých jízdách jsem ještě nebyl horší než druhý, ale Florent má také velkou fazonu. Je to bitva pořádná, ale pořád jsme jenom v polovině sezony a stát se ještě může cokoliv. Může klidně vyskočit i někdo zezadu. Český mistrák je opravdu plný dobrých jezdců. Navíc všichni znají perfektně tratě. V každém případě jsem teď o bod druhý a budu se snažit Florenta přeskočit.

Oba s Richierem hájíte barvy týmu Buksa/ Ados teamu. Hovoří s vámi lidé z vedení o případné týmové režii?
To vůbec ne. Spíš je to naopak. Vedení týmu chce, abychom si na trati nedarovali ani metr, aby byly závody co nejzajímavější pro fanoušky. Tak si to přejí pánové Buksa i Sekyrka. Přece jen jsem Čech a Florent je Francouz, což dává našemu souboji z pohledu fanoušků ještě o něco větší náboj. Jsem rád, že  tady mám právě takového soupeře. Žene mě to dopředu, což je dobré pro všechny strany.

Do Jinína se vrací seniorské mistrovství republiky zase po třech letech. Tehdy jste jednu jízdu nedokončil a ve druhé skončil druhý za Maďarem Némethem. Závodil jste na trati v Jiníně někdy od té doby?
Od té doby jsem sice v Jiníně nezávodil, ale trať velice dobře znám. Občas si tam zajedu zatrénovat a vedl jsem tam také soustředění mladých jezdců. Ale nepovažuji to za nějakou velkou výhodu, protože trať mají dobře najetou všichni kluci ze špičky. Minulý týden jsem v Jiníně vedl trénink patnácti malých kluků, takže i já trať dopodrobna znám.

Za poslední roky se trať v Jiníně dost změnila. Přibyly moderní proskakováky a v areálu jsou i další změny. Líbí se vám její nová verze?
Proskakováky určitě přidaly trati na atraktivitě. Je to světový trend a dá se na nich hodně vydělat. Je možné na nich i předjíždět a určitě je to krok dopředu. Pro jezdce je to technicky náročnější.

O Jinínu se mezi závodníky říká, že je hodně o startu, protože pak se hůř předjíždí. Souhlasíte s těmito názory?
Něco na tom je, protože Jinín je hodně rychlá trať a předjíždí se tam trochu hůř. Ale vždycky se tam dá najít nějaké místečko na předjetí. Třeba pro sajdkáry je to tam trochu problém, ale naše motocykly nejsou tak široké a předjíždět v Jiníně není zase až tak složité. Jsou tam místečka, kde se rozhodně dá něco vymyslet. Charakter trati je rychlejší, ale na to se nemůže nikdo vymlouvat. Ale start samozřejmě důležitý bude. To je bez debat a je třeba se na to připravit.

Na víkend jsou hlášené tropické teploty. Jak se s nimi vyrovnáváte na motocyklu?
Já se celkem přizpůsobím všemu. Horké počasí je ale trochu záludné. To je pravda. Bere více síly, ale určitě se s tím nějak vyrovnám. Budu bojovat.

Je důležitý v takovém počasí pitný režim před závodem?
Pokud jsou vedra, tak je pitný režim hodně důležitý. A nejen před závodem, ale v průběhu celého týdne. Tekutiny je třeba pořád doplňovat, aby byl člověk zavodněný. A v den závodu především, protože motokros je fyzicky extrémně náročný sport a třicet minut na motorce je hodně náročných.

Před sezonou jste hovořil o tom, že byste rád zkusil nějaký závod mistrovství světa. Zatím k tomu nedošlo. Je ještě nějaká šance?
Ano. Chystám se do Lokte na Ohří, kam jsem dostal divokou kartu. Už se dolaďují poslední detaily a Loket bych měl na devadesát devět procent jet. Už se na to těším. Loni jsem v Lokti nejel kvůli termínové kolizi se závody mistrovství světa MX3. Uvidíme, jak to tam půjde. Říkal jsem, že se nepohrnu do mistrovství světa, pokud by nebyla šance na nějaký slušný výsledek. Momentálně cítím, že bych se mohl pohybovat kolem dvanáctého až patnáctého místa. Kdyby se to povedlo do desítky, tak by to bylo super. Připraven jsem dobře, uvidíme  co závod přinese. Aby se povedl výsledek, tak se musí sejít spousta okolností a všechno do sebe musí zapadat.

Berete závod v Lokti také jako možnost ukázat se a případně si říct o možné angažmá v mistrovství světa?
Určitě se chci ukázat. Už jenom z toho důvodu, že je to domácí Velká cena a pojedu před českými fanoušky. V Německu jsem teď udělal dobrý výsledek a pokud se mi podaří tento výkon zopakovat, tak by mohl přijít výsledek i v Lokti. Jako vždy bude záležet hodně na startu. Věřím, že klukům ze druhé desítky světového šampionátu bych mohl stačit. Pocit domácího prostředí by pro mě mohl být bonusem.

Začal jste trenérsky spolupracovat se Sportovním centrem mládeže v Jiníně. Jak k tomu došlo?
Naše spolupráce začala už loni před juniorským mistrovstvím světa, které se jelo právě v Jiníně. O přípravu mladých kluků z centra se starám i nadále a musím říct, že mě to baví a naplňuje. Snažím se mladým klukům předávat své zkušenosti a zážitky. Věřím, že za ty roky  jsem schopen jim něco předat. Po stránce fyzické přípravy i po stránce jezdecké. Už se těším na další soustředění pro mladé závodníky.

Vidíte v trenérské práci svou budoucnost?
Zatím jsem o tom až tak nepřemýšlel, protože ještě nějaký čas chci především sám jezdit. Trénování mladých talentů a jejich rozvíjení mě ale baví. To v každém případě.