Ve startovním poli jsme měli jedno horké želízko v podobě bratří Kramlů z Vimperka. „Rádi bychom vyhráli naší kategorii,“ říkal den před startem pilot vozu Renault Clio Sport Michal Kraml. A že to nebylo jen takové plácnutí do větru, předváděl se svým bratrem Marcelem přímo na trati.

Vimperští závodníci se trochu obávali první etapy na Klatovsku. Tu však zvládli velice dobře, ve své kategorii jeli tři rychlostní zkoušky na druhém místě, ale od čtvrté se posunuli do čela před své největší soupeře na Hondě Civic a po první etapě na soupeře získali náskok více než čtvrt minuty. „První etapa vyšla nad očekávání dobře, jelo se super. Na domácích tratích na Vimpersku a Prachaticku bychom měli vedení udržet,“ mohli si v klidu říci v noci z pátku na sobotu vimperští závodníci.

I sobota začala na jedničku a bratři Kramlovi začali svůj náskok ještě navyšovat. Po osmé rychlostní zkoušce najeli na své největší soupeře další půl minutu a dokonce se dostali před maďarskou posádku jedoucí na Citroën C2 R2 Max, která soutěžila ve vyšší kategorii. Po celkově deváté RZ si drželi prakticky stejný náskok, ale na zkoušce, která se dá považovat za nejvíce domácí, tedy mezi Malenicemi a Štítkovem, zhasly všechny jejich šance na vítězství. Do cíle 10. RZ nedojeli.

„Byl tam jeden lesní úsek, kde bylo trochu bahna. Asi jsem tam vjel moc rychle, kolem jsem se dostal mimo krajnici, auto jsem sice dostal na silnici, ale píchli jsme. To by nebylo tak nejhorší, ale odešla tyčka řízení a bylo po závodě,“ komentoval situaci několik desítek minut po této nešťastné události pilot vozu Michal Kraml a dodal: „Strašně nás mrzí, že se to stalo zrovna tady u nás, kde trať nejvíce známe. Na čele naší kategorie jsme měli velice solidní náskok, předjeli jsme i kvalitní maďarskou posádku, ale nedá se nic dělat. Teď nás to hodně štve, ale musíme to hodit za hlavu a připravit se na Rallye Český Krumlov.“

Posádek, které závod nedokončily, bylo hodně. Například do cíle nedojel ani jeden z nejlepších českých pilotů Václav Pech, který jel na voze Mini Cooper S2000. Z původních čtyřiceti posádek jich v cíli bylo hodnocenou pouze třiadvacet. Vítězem se stal Jan Kopecký před Romanem Krestou, oba seděli za volantem vozů Škoda Fabia S2000.

Letos byla součástí závodu i Historic Vltava Rallye, při které mohli fanoušci obdivovat závodní vozy, které slavily úspěchy v soutěžích před několika desítkami let. Největší souboje sváděli jezdci na Porsche 911, Fordech Escortech a Lancia Rally. Nakonec se z vítězství v historikách radoval norský pilot Jensem na voze Lancia Rally 037 před švédským závodníkem Myrsellem na Porsche 911 RS a Italem Montinim na Porsche 911 SC. České srdíčko určitě zaplesalo při pohledu na Škodu Octavia TS, kterou pilotoval Fin Anttalainen.