„Bylo to pro nás letos opravdu náročné,“ říká předseda organizačního výboru obou soutěží Jan Petrů a pokračuje: „I přes nezbytná hygienická opatření k nám přijelo závodit opravdu velké množství jezdců, a to i z různých koutů Evropy. To nás na jednu stranu potěšilo, na druhou stranu to znamenalo velkou zátěž jak pro nás organizátory, tak i pro tratě rychlostních zkoušek. Zejména mlázovská vložka si sice vysloužila velkou pochvalu od většiny účastníků, některé její části ale provozem dosti utrpěly. To platí v menší míře i pro jiné tratě. Moc nás to mrzí a chtěli bychom se za to omluvit všem tamním obyvatelům i zastupitelům, kteří nám umožnili na těchto krásných cestách závodit. Bezprostředně po soutěži jsme však začali potíže řešit a věříme, že v rychlé době uvedeme poškozené vozovky do stavu, v jakém byly před soutěží. Samozřejmě také doufáme, že na nás dotčené obce příliš nezanevřou a společně budeme moci na naši letošní spolupráci v budoucnu opět navázat.“

Ředitel obou soutěží a předseda PAMK Klatovy, Jiří Valenta, k tomu dodává: „Vydali jsme se letos na nové a staronové tratě a moc nás potěšily příznivé ohlasy mnoha jezdců na tento náš krok. Dostalo se k nám i nezvykle velkého množství pozitivních reakcí na soutěže z řad místních obyvatel. Přesto rozumíme i těm, kteří nejsou fanoušky motoristického sportu a které ona krátkodobá omezení běžného provozu obtěžovala. Moc i jim děkujeme za pochopení a věříme, že po opravě oněch porušených úseků starších vozovek se na nás přestanou mračit.“

Letošních soutěží se i přes komplikované cestování zúčastnily také téměř dvě desítky zahraničních posádek, například i ze Španělska, Itálie, Finska a Anglie. „A pokud vím, nikdo z nich dlouhé cesty, ani onoho nezbytného martýria s několikerým testováním a dalšími omezeními nelitoval. Naopak, podle jejich ohlasů odjížděli spokojeni jak s organizací soutěží, tak i s přívětivostí místních obyvatel. Mnozí z nich prý rádi přijedou znovu i v příštích letech,“ usmívá se ředitel mezinárodní části 29. Historic Vltava Rallye, Jiří Nejdl.

Karel Špaček