"Z dopravní nehody je důvodně podezřelý řidič osobního vozidla Škoda Felicia, který jel s vozidlem ve
směru jízdy Hradčany - Čkyně, přičemž nedal přednost v jízdě přijíždějícímu osobnímu motorovému vlaku," řekla prachatická policejní mluvčí Martina Joklová.

Při dopravní nehodě došlo k lehkému zranění spolujezdce z osobního vozidla. "Ve vlaku cestovalo pět lidí, nikdo z nich nebyl zraněn," uvedl mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. Vlak jel na trati Volary - Strakonice a až do 10.35 hodin byl na trati zastaven provoz. 

„Šofér nedal přednost vlaku, s největší pravděpodobností ho přehlédl," zkonstatoval na místě vyšetřující policista z prachatické Skupiny dopravních nehod Jiří Kovář. Ranní srážka s vlakem se odehrála krátce po sedmé hodině. Osádka škodovky měla obrovské štěstí, i když auto je 
s největší pravděpodobností na odpis. „Spolujezdec byl  vinou srážky pouze lehce zraněn," upřesnil Jiří Kovář.

Také policisté už dříve uvedli, že je přejezd nebezpečný. Při kontrolách ale Drážní inspekce nezjistila nedostatky a přejezd odpovídá platným normám.  Nebezpečnost přejezdu  dokládá také fakt, že letos v květnu na stejném místě přišel o život jedenatřicetiletý motorkář.

„Řidič auta se zřejmě plně nevěnoval řízení," zkonstatoval na místě policista ze Skupiny dopravních nehod Police ČR v Prachaticích Jiří Kovář. Podle jeho slov byla škoda na zdemolovaném osobním autě vyčíslena na deset tisíc korun. „Železničáři odhadli škodu na vlaku na dalších osmdesát tisíc korun," doplnil Jiří Kovář.

Celková bilance železničního přejezdu jsou za posledních pět let škody za bezmála tři sta tisíc korun a jeden lidský život. Po srážce s vlakem na místě letos v květnu zemřel motocyklista. „Ve všech zmíněných nehodách u Čkyně za posledních pět let byli za nehody zodpovědní řidiči aut nebo motocyklů," zhodnotil pro Prachatický deník mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal příčiny srážek.

Ujistil, že právě drážní inspekce na tomto železničním přejezdu vykonala několik kontrol státního dozoru. „Ani při jedné z nich nebyly zjištěny nedostatky týkající se technického stavu přejezdu nebo rozhledových poměrů a železniční přejezd odpovídá platným normám," uvedl mluvčí.
Podle pravidel silničního provozu se řidiči u přejezdu s výstražnými kříži musejí včas přesvědčit, zda mohou na přejezd vjet, a to maximální rychlosti třicet kilometrů za hodinu.