Ve všem však scházelo deklarovat, že jsou proti míchání židů a křesťanů s muslimy - jako nejvýznamnější prevence antisemitismu. V Čechách snad žádný antisemitismus není, alespoň jsem to nezaznamenal. Místo toho ale máme občany, kteří chtějí přijímat migranty z arabských zemí, z nichž jsou všichni věřící v islámské náboženství. Ti věří, že jenom jejich náboženství je to pravé a že židovské a křesťanské náboženství není pravdivé. Korán jim říká, že mají své náboženství rozšiřovat i násilím. Stoupenci Islámu se nadřazují nad Evropany. My jsme u nich zdegenerovaná rasa, která je nemorální a nerozmnožuje se. Jdou sem z Alahovo pověření se rozmnožovat a islamizovat Evropu. Proto je paradoxní se scházet na protestu proti antisemitismu ve Valdštejnské zahradě , kde nezaznělo nic proti přijímání migrantů.

Ve Čkyni na Šumavě máme obnovenou židovskou synagogu a nikomu nevadí. To, že občané houfně nenavštěvují kulturní akce motivované židovským náboženstvím, to ještě není projev antisemitismu. Jde jen o masový veřejný projev občanů, kteří se nechtějí identifikovat s žádným náboženstvím. Na jeden místní antisemitický moment však ani po letech nemohu zapomenout. Bylo to r. 2015, kdy do Evropy přišlo milión muslimů. V této době se konala v synagoze ve Čkyni vernisáž výstavy k holokaustu. Představitelka zdejší synagogy zahájila výstavu tím, že znectila prezidenta České republiky a vyzvala nás přítomné, aby jsme muslimy - "antisemitické invazní migranty" - si brali přímo do rodin. A zároveň zřetelně naznačila, že kdo takto sluníčkářsky nesmýšlí, tak je buran jako Zeman.

Petr Martan, ředitel Komunity pro duchovní rozvoj, o.p.s. ve Čkyni