Správa železnic zveřejnila v registru další smlouvy týkající se celé akce. Přeprava vlaku z německého Saarbrückenu do Česka včetně přepravy po Česku a zpět vyjde na 1,22 milionu korun. Dopravu zajišťuje ČD Cargo. Další náklady přinese ostraha: společnosti Falcon Security zaplatí maximálně 391 500 korun.

Minulý týden vyšlo také najevo, že Správa železnic zaplatila více než sto tisíc korun za PR texty v periodikách společnosti Mafra ze svěřenského fondu Andreje Babiše. Šlo o tiskovou zprávu.

Ilustrační snímek
PŘEHLEDNĚ: Po Německu za devět euro. Jak funguje jízdenka, kterou využijí i Češi

Část nákladů mají zaplatit dodavatelé Správy železnic. V registru se již objevily první kontrakty. Nejvyšší částku – milion korun – poskytlo AŽD Praha. Správa železnic je pro firmu hlavním zdroje zisku. Celkem 950 tisíc korun zaplatí Chládek a Tintěra Pardubice, 850 tisíc Eurovia CS. Celkem mají všichni partneři akce zaplati 6,45 milionu korun.

Symbolický příjezd 

Samotné půjčení vyjde na 9,34 milionu korun. Pojištění jednotky, které je vyžadováno francouzskou stranou stojí 350 tisíc korun. Jiná smlouva na ostrahu soupravy počítá s částkou 182 tisíc. Cena za zajištění výstavního místa pro TGV byla pořadatelem stanovena ve výši 46 tisíc. Celkem tak Správu železnic akce vyjde na více než 11 milionů korun.

Lidé cestující vlakem či autobusem si za nákup jízdenek téměř určitě v budoucnu připlatí
Vlakem nebo autobusem. Cesty koncem roku podraží o desítky procent

Rychlovlak má sloužit k prezentaci plánů na stavbu vysokorychlostní tratě. „Jde o největší infrastrukturní záměr v historii samostatné České republiky s předpokládanými náklady zhruba 700 miliard korun. Příjezd soupravy TGV je symbolem a také prostředkem, jak veřejnosti přiblížit proces přípravy nových tratí a předat podrobnosti, které od nás lidé očekávají,“ řekl generální ředitel Správy železnic Bc. Jiří Svoboda, MBA.