Šlo o podpěru s číslem sedmnáct z celkových devatenácti na trase z Růžové hory na Sněžku. Předposlední, osmnáctou podpěru zvýšili specialisté z firmy Snowtech ze Slatiňan za pomoci vrtulníku o 2,7 metru. Podpěru bylo nutné nejprve rozebrat. Nevyhovující spodní díly odnesl vrtulník etecky odvézt, který dopravil ke Sněžce i nové části podpěry. Lano bylo sneseno z kladek a po úpravě podpěr se opět vrátí na své místo.

Výcvik armádní aktivní zálohy.
Otázka cti? Aktivní záložáci chybí v Klatovech i Plzni, armáda zájemce uvítá

"Všechny práce vrtulníkem se stihly během čtvrtka. Využili jsme příznivého počasí. Práce na lanovce teď budou pokračovat, provoz bychom chtěli obnovit na víkend od pátku 19. listopadu," náčelník Lanové dráhy Sněžka Jiří Špetla.

"Úpravami docílíme většího přítlaku v úseku, kde je lano vystaveno působení vlivu nárazového větru a tvoření námrazy. Lano pak v důsledku toho v kladkách nechodí úplně přesně a způsobuje jejich poškození," vysvětlil. Plná zimní sezona začne na lanovce na Sněžku 4. prosince. Do té doby bude jezdit pouze o víkendech.

Podzimní údržba 

Pracovníci lanovky během podzimní údržby kontrolují lano, zavěšení kabin na laně, ložisek, napínacích zařízení nebo promazání kladek.

Technické změny na lanovce řešilo její vedení s dodavatelem technologie, italskou firmou Leitner, již od prvního roku provozu po spuštění v roce 2014. "Teprve v roce 2019 přistoupil výrobce na provedení úpravy. Mělo k ní dojít už letos na jaře, ale kvůli pandemii to nebylo možné," uvedl Jiří Špetla.

Daniel Landa.
Šikanujte hygieny, vyzval Landa. Na ústeckou stanici dorazilo 400 mailů

Modernizovaná lanová dráha na Sněžku byla postavena v období od 1. září 2011 do 19. prosince 2013. První úsek na Růžovou horu je v provozu od 20. prosince 2013, úsek na Sněžku od 22. února 2014.

Úprava podpěr má stát 1,5 milionu korun. Firma Leitner by měla zaplatit zhruba dvě třetiny nákladů, zbývající část uhradí město, které je vlastníkem lanovky.