„Přeškolení se účastnila jen malá skupinka vojáků. Po celou dobu byl kladen důraz na dodržování zvýšených hygienických opatření. Vojáci během výcviku používali roušky,“ vyjmenoval zástupce velitele strakonického útvaru plukovník Jaroslav Daverný podmínky, za nichž vojáci cvičili navzdory virovému onemocnění, se kterým se aktuálně potýká celý svět.

 „Vojáci i v této nelehké době musí plnit své standardní úkoly a dodržovat závazky vůči aliančním partnerům. Podmínky jsme upravili tak, aby mohli i nadále cvičit a udržovat svoji bojeschopnost. Jsme připraveni plnit i další úkoly v souvislosti s nařízením Vlády ČR,“ uvedl plukovník Jaroslav Daverný.

Přeškolení řidičů začalo ve strakonické posádce. Vojáci absolvovali nejprve teorii, ve které si připomněli zásady bezpečné jízdy a používání vozidel v ozbrojených silách ČR. Seznámili se s konstrukcí vozidla a učili se také, jak provádět údržbu pásové techniky. Co se vojáci naučili teoreticky, si vzápětí procvičili v praxi.

 "Minulý proběhl ve vojenském výcvikovém prostoru Boletice praktický výcvik v řízení bojových vozidel. Vojáci cvičili, jak správně připravit vozidlo před jízdou, a v terénu se pak učili ovládat vozidlo za různých podmínek, ve dne i v noci. Na konci týdne je čekalo přezkoušení z teoretických znalostí a praktických dovedností,“ doplnil praporčík Jan Fleischmann, který výcvik v Boleticích řídil.

Řídit vozidlo na podvozku řady GM, kterému vojáci neřeknou jinak než „gemina“, se učil i četař Vojtěch Kocourek. „Ve srovnání s řízením bojového vozidla na podvozku MT-LB je řazení u geminy těžší, ale jízda je zase pohodlnější,“ zhodnotil strakonický voják, který byl zařazen na jiné místo, a proto musel absolvovat přeškolení na tuto techniku. Pracovat jako řidič, si Vojtěch Kocourek přál odjakživa. „V civilu jsem jezdil s náklaďákem. Díky službě v Armádě ČR jsem se dostal k pásovým vozidlům. Strašně mě to baví a neměnil bych,“ prozradil četař Kocourek.

kapitánka Jana Samcová

tisková a informační důstojnice 25. protiletadlového raketového pluku