„Pomyslnou první příčku drží vozidla škoda. Za loňský rok totiž havarovalo jen na Prachaticku sedmnáct desítek škodovek,“ vysvětlil při pohledu do tabulek vedoucí dopravního inspektorátu Policie ČR v Prachaticích Martin Grožaj.

Řekněte, jak stará vozidla bourají na vozovkách našeho bývalého okresu nejčastěji?

Na Prachaticku nejčastěji havarují vozidla vyrobená v letech 1986 až 1990, v průběhu loňského roku jich u nás havarovalo rovných devadesát. V těsném závěsu a pomyslný druhý stupínek mají auta z roku 1998, u nichž jsme zaznamenali šedesát jedna dopravních nehod. Tyhle desetiletá auta se dají koupit za celkem přijatelnou cenu a vlastní je především řidiči mladšího data narození, jež mají za volantem krátkou dobu praxe. Padesát dva nehod jsme pak evidovali u vozidel z roku 2004.

Zmínil jste se o věku řidičů. Víme, jak staří řidiči jsou častěji účastníky dopravních nehod. Jde právě o ty s krátkou praxí?

Ti nejmladší šoféři ve věku od osmnácti do dvaceti let jsou na tom poměrně dobře, způsobili 48 nehod. Jak se ale zdá, tak za ty dva roky řízení si zřejmě myslí, že už všechno zvládají na jedničku. Následující dvě kategorie do čtyřiadvaceti a do devětadvacet let způsobily celkem sto devadesát nehod, což je poměrně vysoké číslo. Sto sedmdesát sedm nehod mají na kontě šoféři o ve věku třicet až třicet devět let. Sto deset nehod způsobili ti ve věku čtyřicet až čtyřicet devět let a devadesát devět nehod jsme evidovali u řidičů mezi padesáti až padesáti devíti roky.

Více vtištěném vydání vpondělí 25. února 2008.