Amorfní iluze je k vidění na největší reklamní obrazovce v Jižní Koreji, jež se pyšní rozměry 80 krát 20 metrů. Opakuje se zde každou hodinu a je – i díky odpovídajícím zvukovým efektům - naprosto realistická. Přihlížejí má tak dojem, že se voda přelévá přes hlavy lidí, kteří se procházejí na rušném náměstí.

Za projektem nazvaným jednoduše „WAVE“, tedy vlna, stojí společnost d’strict, která se specializuje na tvorbu umění ve veřejném prostoru. Na vytvoření digitální vlny pracovali její zaměstnanci čtyři měsíce. Okouzlujícího efektu docílili pomoci setu obřích plazmových obrazovek, konkrétně 31 tisíc LED modulů fungujících v rozlišení 7 840 krát 1952 pixelů.

Moře v karanténě 

„Chtěli jsme vytvořit něco ohromujícího. Vlny jsou samy o sobě krásné a dynamické. Vybraly jsme si je ale také proto, že pohled na ně uklidňuje – a právě to je nyní potřeba,“ řekl zpravodajskému serveru americké televize CNN Jun Lee, ředitel pro rozvoj podnikání společnosti d’strict.

Zdroj: Youtube

 Na sociálních sítích se ale rozhořela diskuze o tom, zda je obří digitální vlna skutečně uklidňující, či naopak kolemjdoucí ještě více stresuje. Zatímco jeden z diskutujících při pohledu na ni údajně nabyl dojmu, že se ocitl uvnitř pračky, jiný ji popsal slovy „je to jako moře v karanténě“.