Tím nejdůležitějším vozem je právě EV5, který se má v příštím roce začít vyrábět a prodávat nejprve v Číně a v Koreji, posléze snad i v celém světě, kde doplní v nabídce stávající elektromobily EV6 a EV9. Ačkoliv nevíme přesné rozměry a spoustu dalších údajů, jde o robustně vyhlížející SUV, které Kia navrhla podle „potřeb rodin mileniálů“ – tedy pro potřeby mladších rodin.

Celý interiér se proto nese v komfortním a minimalistickém duchu, a podle korejské značky má připomínat spíše obývací pokoj než klasický automobilový interiér. Nechybí ekologické materiály – konkrétně látka s podílem recyklovaných PET lahví a koženka z bio polyuretanu, ale i masážní funkce sedadel, zadní sedadla sklopná do roviny pro vytvoření „ložnice“ nebo zabudovaná chladnička/ohřívač potravin. V přední části interiéru se pak na palubní desce nachází dva displeje spojené do jednoho celku, obsahující nově navržený systém infotainmentu a údaje pro řidiče – oba o úhlopříčce 12,3 palce. Nechybí ani rozsáhlá plejáda jízdních asistentů.

Podívejte se na náladové video, vydané při příležitosti Dne elektromobilů:

Zdroj: Youtube

Aktuálně máme k dispozici údaje o motorech a bateriích pouze pro čínský trh a je jen otázkou, nakolik se budou lišit, až se vůz časem dostane do Evropy. Základní varianta nazvaná jednoduše „Standard“ má baterii o kapacitě 64 kWh a jeden elektromotor o výkonu 160 kW na přední nápravě – podle měřicího cyklu CLTC – China Light Duty Vehicle Test Cycle ujede vůz na nabití až 530 kilometrů.

Provedení Long Range má stejný elektromotor, ale baterii o kapacitě 88 kWh a ujede tedy až 720 kilometrů. Pomyslným vrcholem je pak verze Long-range AWD, která má stejnou baterii a přední elektromotor, ale navíc ještě další elektromotor s výkonem 70 kW na zadní nápravě. Dohromady tak EV5 nabídne výkon 230 kW a dojezd 650 kilometrů. Údaje o nabíjení tisková zpráva nezmiňuje, uvádí jen, že na rychlé nabíječce potrvá dobití z 30 na 80 % 27 minut.

Na cestách si s dětmi můžete zahrát hru, kdo z vás pozná nejvíce značek projíždějících aut.
KVÍZ: Poznejte značku auta. Na 100 procent to dají jen skuteční králové silnic

Vedle EV5 ukázala Kia též dva koncepty. První z nich nese název EV3 a jde opět o SUV, tentokrát menší a v budoucnu na trhu snad i levnější. Zaměření na mladé lidi se zde propisuje mimo jiné na zadních sedadlech, která lze sklopit pro převoz elektrického kola nebo koloběžky, a tento dopravní prostředek rovnou nabíjet z baterie vozu.

Druhý představený koncept EV4 je elektrický sedan, tvarově do určité míry připomínající starší Stinger a současný elektromobil EV6. Oba koncepty mají svoje zajímavé designové pojetí, ale na poněkud neútulně prázdných interiérech je vidět, že jsou dost vzdáleny sériové produkci.