„Pro nás se až tolik nezměnilo. Jelikož jsme malá škola, již dříve mezi sebou třídy hodně spolupracovaly a žáci se často učili společně. Je fakt, že jsme absolvovali různá školení takzvaně za pochodu. Mnoho věcí v novém vzdělávacím programu však není zcela jasných. Zejména pak chybí dostatek peněz pro tento druh výuky, řekla ředitelka školy ve Ktiši Jana Krohová.

Velmi znepokojivý je také fakt, že s novým systémem nejsou seznámeni hlavně mladí kantoři, kteří přicházejí z vysokých škol. Univerzity je totiž na nový vzdělávací program příliš nepřipravily.

Děti hodnotí nový styl učení spíše kladně, nově by měly mít více možností k vlastnímu projevu a hlavně je výuka zábavnější. „Pro první stupeň se tolik nezmění. Děti se stále musí naučit psát a počítat. Problém může nastat při stěhování. Žák se na své bývalé škole učil angličtinu, na nové se však učí němčinu. V tu chvíli bude jen s velkými obtížemi dohánět své nové spolužáky, pokud to bude vůbec možné,“ doplnila Jana Krohová. Rodiče jsou zatím skeptičtí. „Těžko hodnotit, syn o tom doma moc nemluví. Říkal, že se učení změnilo, více musí pracovat s internetem a u známek záleží na celkovém zájmu o předmět a ne jen na písemkách, a to mu vyhovuje,“ řekl jeden z rodičů Milan Hájek, jehož syn chodí do šesté třídy.