„Umístění značek obce je nejlepší a nejjednodušší řešení. První z nich chceme umístit k čerpací stanici ve směru z Českých Budějovic, druhou potom ve směru z Prachatic k Petrovu Dvoru,“ upřesnil starosta Oldřich Petrášek.

Snížit rychlost na frekventovaném obchvatu se snaží radnice už několik let a studii už projednávala s policií a dalšími úřadu. „O všem potom rozhodne městský úřad,“ vysvětlil Petrášek.

„Varianta zpomalení na obchvatu není zrovna nejlepší nápad. Pokud chtějí padesátikilometrovou rychlost už od benzinky, tak je to naprosto nesmyslné rozhodnutí. Zpomalení rychlosti schvaluji, ale pouze na rizikových místech. Také si myslím, že by stačila sedmdesátka,“ myslí si o změnách v dopravním značení obyvatel Netolic.
Nové dopravní značení by se mělo na netolickém obchvatu objevit co nejdříve. „Chvilku to ale bude ještě trvat,“ dodal starosta Netolic.

Jen samá pozitiva v plánovaném dopravním značení na obchvatu ale vidí strážník netolické městské policie Yveta Janotová. „Toto rozhodnutí a změnu na obchvatu určitě uvítám. Několikrát zde totiž došlo k dopravním nehodám, někdy i k smrtelným. Podle mého názoru je zmíněné řešení tím nejrozumnějším a také nejlevnějším. Především pak je to také i vhodný prostředek, jak zvýšit a zajistit bezpečnost v tomto úseku,“ říká Yveta Janotová.

Dopravní policisté ale situaci vidí zcela jinak. „Známá kauza obchvatu je už dlouholetý problém, který vyvstal z dopravní nehody, která se tu před lety stala. Tehdy zde zemřela chodkyně na přechodu pro chodce. Od té doby se kauza stále šíří,“ nastínil počátky problému vedoucí prachatického dopravního inspektorátu Martin Grožaj se slovy, že snížená rychlost problém rozhodně nevyřeší.

„Když se zde začal obchvat budovat, tak určitě ne proto, aby se tu snižovala rychlost. Podle mého názoru je tento způsob špatný a nesystémový,“ řekl Martin Grožaj.