VYBERTE SI REGION

Cestáři poslali ke Kvildě ledořez, vyčistil cestu do sucha

Prachaticko - Za nejvíce problémový považuje Martin Grožaj z SÚS úsek poblíž Zvonkové. Cesta je úzká, špatná a nesmí se tam použít sůl.

4.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: Deník/Miroslav Fuchs

Do sedmi set metrů nad mořem jsou vozovky podle slov Martina Grožaje z prachatického střediska Správy a údržby silnic maximálně mokré. „V oblastech nad sedm set metrů nad mořem musíme vyjíždět i v současných dnech, kdy například přímo u nás v Prachaticích to vypadá, že je jaro," zhodnotil.


I tak v horských oblastech Prachaticka je na silnicích rozbředlý sníh. Výjimkou ale nejsou ani zmrzlá uježděná vrstva, na kterou neplatí nic jiného než speciální technika, která drtí led na vozovkách. Jde především o místa, kde silničáři nemohou použít chemický posyp, tedy v místech s přísnou ochranou přírody. Podle slov Martina Grožaje bylo nutné ledořez letos použít například v okolí Kvildy. „Stroj led na vozovce rozdrtí a pak je možné ho z vozovky shrnout," popsal.


Na ledořez, nebo především práci, která za ním zůstala, si rozhodně nestěžuje starosta Kvildy Václav Vostradovský. „Měli jsme na silnici zhruba patnáct centimetrů sněhu, který povolil při oblevě. Minulý týden v pondělí nám sem správa a údržba silnic poslala ledořez a tři tatry, všechny v té chvíli téměř nesjízdné úseky silnic v podstatě obnažily až na asfalt. Tím, že svítilo sluníčko, tak byly silnice naprosto suché. V neděli nějaký sníh zase připadl, ale ten do dneška opět roztál, takže silnice z Vimperka na Kvildu je v tuto chvíli suchá a dobře sjízdná," chválí Václav Vostradovský.


Za velmi problematický pak Martin Grožaj považuje úsek na silnici třetí třídy směrem na Zvonkovou a hraniční přechod s Rakouskem. Ač mnozí řidiči poukazují na fakt, že na rakouské straně cestáři solí a vozovky jsou dobře sjízdné, česká strana je posypána pouze inertním posypem. Samotná silnice je hranicí národního parku, sůl tam čeští silničáři prostě použit nemohou. „Vozovku udržujeme pouze prohrnováním a následně posypem drtí. Nic jiného nepřipadá v úvahu. Problematický je úsek také z důvodu šířkových poměrů silnice, celkové kvality vozovky i proto, že je úsek v zimě využívaný více především lyžaři, kteří míří do rakouských středisek," zhodnotil Martin Grožaj. Právě na tento úsek vyjíždějí cestáři klidně i třikrát denně. „Mnohdy to není nic platné, i tak se vyjíždějí koleje, protože chtě nechtě se do úseku sůl dostane. Úsek je prakticky vždy sjízdný, ovšem mnohdy s velkou opatrností," řekl Martin Grožaj a dodal, že krajní varianta, že by se vozovka dopravě zavřela zcela, nehrozí.


Průjezd z Nové Pece směrem do Rakouska by se mohl ale v budoucnu vylepšit. Podle informací Prachatického deníku Jihočeský kraj nechal zpracovat projekt na modernizaci cesty, která sice asi nebude nikdy širší, ale prý přibudou místa na vyhýbání a bude mít nový asfalt.

Autor: Jana Vandlíčková

Místo události:
4.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Arabela přivezla nejen fotbal, ale i zábavu

Zdíkov /FOTOGALERIE/ – Po roce se na místní fotbalové hřiště vrátila Zdíkovská Arabela show, sportovně umělecká akce pro všechny věkové kategorie.

Slavnosti dřeva si všichni užili

Volary /FOTOGALERIE/ – Již potřiadvacáté se v sobotu pod volarským kostelem svaté Kateřiny o deváté rozezněl zvon, aby oznámil, že Slavnosti dřeva jsou tady.

Před 48 lety přijely do jižních Čech tanky

Jižní Čechy - Invaze vojsk pěti komunistických zemí Varšavské smlouvy do Československa začala v noci z úterý 20. srpna na středu 21. srpna 1968. Po půlnoci obsadila téměř celé Slovensko a ve středu ráno kolem 9. hodiny už se v jižních Čechách spojily jednotky postupující z NDR podél západních hranic ČSSR s oddíly, které vyrazily z Maďarska přes Slovensko a jižní Moravu. Československo se ocitlo v kleštích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies