Archiv, který už dnes obnáší osm terabytů, bude zpřístupněn na internetu a veřejnost si v něm bude moci podle libosti hledat. „Kdo by chtěl k některému obrazu vědět víc nebo by potřeboval reprodukceschopnou kopii třeba k vědeckým účelům, může se obrátit na muzeum," dodává linecký list.

Partnerem „a druhou nohou" projektu je podle něj regionální muzeum v Českém Krumlově s ředitelem Ivanem Slavíkem, kde se rovněž shromažďují podklady k dokumentaci historie příhraničí ve všech směrech. Mediatéka je financována euregiem Bavorský les – Šumava. Dalším partnerem jsou mühlviertelská muzea, jejichž sbírky jsou současny inventarizovány.

Naskenováno je zatím kolem 20 000 objektů. Copyright jejich vlastníci automaticky převádějí muzeu.Věci mohou také muzeu přenechat - jde o stará alba, dopisy, deníky, novinové články, filmy, zvukové záznamy, které by jindy třeba končily ve sběru, míní list. „Vítán je každý objekt, který podává zprávu o všednodenním životě," říká Fellner. „Nejde nám o velké světové události, ale o lokální historii. Tyhle věci předávají mnoho informací." Může tomu být i na momentkách ze soukromého života, na nichž je v pozadí třeba staveniště…

„Stav je druhořadý. Zlomené fotodesky, znečistěné diapozitivy nebo vybledlý papír jsou zpracovávány na počítači. Nejdůležitější je, kdo, co, kdy a kde bylo zachyceno.

Okrádá koncern lidi?

Maďarští pracovníci cateringového koncernu Do&Do nasazení na mezinárodních vlakových spojích jsou prý rakouskými zaměstnavateli hůře placeni než jejich domácí kolegové. Linecký list OÖN cituje magazín Profil, podle něhož dostávají Maďaři za stejnou práci jen třetinu odměny svých kolegů. Odbory mluví o sociálním dumpingu a porušování předpisů EU. Ty říkají, že občané pracující v Rakousku mají být odměňováni podle místních podmínek.

Šéf Do&Co Attila Dogudan je jiného názoru. „Kdyby měla být směrnice takto  vykládána, museli by také piloti, kteří přelétávají přes více hranic, podléhat více kolektivním smlouvám, a že tomu tak být nemůže, říká už selský rozum," míní. Maďarskou obsluhu prý nenasazují s cílem ušetřit náklady, ale používají ji jen u spojů, které odjíždějí a končí v Budapešti.

Případ má být předložen Bruselu, končí list.

Víc nočním hlídkám?

Sociální demokraté v bavorském zemském sněmu požadují vyšší příplatky pro policisty a hasiče, píše deník PNP. V budoucnu by měli dostávat za práci v noci, o nedělích a svátcích příplatek pět eur na hodinu. Dosud je to při noční 2,56, o svátcích 3,18 eura. „Je skandál, jak špatně stát platí lidi, kteří odvádějí službu společnosti v noci nebo o svátcích, kdy ostatní pracující mají volno," kritizuje vnitropolitický mluvčí klubu Paul Wengert.

Vagon koňky bude je nový.Opravili vůz koňky

Nejstarší vagon koňské dráhy v jižním Německu je možné vidět po restauraci znovu v Norimberku, sděluje PNP. Na opravě „vozu č. 11" pracovala odborná firma v Řezně zhruba rok. O nadcházejícím víkendu 1. a 2. března si jej mohou zájemci prohlédnout v historickém drážním depu St. Peter. Podle norimberského dopravního podniku VAG šlo při restauraci vedle vědeckého prozkoumání vozu o zabezpečení originálního materiálu a obnovu původního vzhledu.

Jak vypadal dřív.Norimberské dráhy opatrují technické památky od začátku 20. století nejprve ve vlastním neveřejném muzeu, od roku 1985 je pak přístupné v drážním depu St. Peter.  „Nr. 11" má mezi exponáty zvláštní místo – je prvním vagonem, který byl v roce 1881 vyroben v pozdější firmě MAN (Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg) a který jezdil v Norimberku. Jako předloha výrobci posloužil vzorový vůz firmy Brill ve Filadelfiii.